ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סוף לגנון: הפשרה של נתניהו ואדלשטיין

הושגה הסכמה במחלוקת סביב טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות: ראש הממשלה ידליק וינאם, ושרת התרבות תאשר תקנה לפיה ראש ממשלה מכהן ידליק משואה פעם ב-10 שנים

נתניהו ואדלשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו ואדלשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אפשר לנשום לרווחה: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו סיכמו היום (שלישי) כי האחרון ישתתף בטקס הדלקת המשואות לציון יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, וידליק משואה בשם ממשלות ישראל לדורותיהן.

בוויכוח סביב הנאום, הסכימו השניים כי ראש הממשלה יישא דברים שיתייחסו למגילת העצמאות של מדינת ישראל.

בנוסף, ראש הממשלה סיכם עם השרה מירי רגב, כי היא תכנס לפני יום העצמאות את הוועדה לסמלים וטקסים שבראשותה, על מנת לקבל החלטה לפיה בכל עשור ישיא משואה ראש ממשלה מכהן.



כזכור, הסערה סביב נאומו של ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות החלה בסוף השנה שעברה, אז הודיעה שרת התרבות רגב כי היא מתכוונת להכניס ללוח הזמנים של הטקס - נאום של ראש הממשלה המכהן.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין לא ראה את ההחלטה בעין יפה, היות וכל שנה הוא הדמות הבכירה ביותר בטקס, וכעת, יהיה זה ראש הממשלה נתניהו. בעקבות כך יצא היו"ר נגד רעיון נאומו של ראש הממשלה וקרא לחברי הכנסת להחרים את הטקס באם ינאם בו נתניהו.

כעת, כאמור, הושגה הסכמה שתביא לשקט במערכת הפוליטית, תמנע מאזרחי ישראל מראות קטנוניים ומביכים, לאחר שהטקס הרשמי ביום העצמאות יכלול את נאומם שני גיבורי הפרשה.
טקס הדלקת המשואות ראש הממשלה נתניהו יור הכנסת אדלשטיין שרת התרבות רגב יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד