ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חשיפת 'בחדרי': אחרי האיומים מגיעה התביעה

התנועה למדינה יהודית מממשת את איומיה ועותרת לבג"ץ על ההשתהות במינוי דיינים • התביעה הנוכחית: בסכום של עשרות מליוני שקלים

דיינים, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
דיינים, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



לבית המשפט הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסכום של עשרות מיליוני שקלים, נגד הנהלת בתי הדין הרבניים, וזאת על אי מינוי 19 דיינים חדשים - מה שגורם לעינוי דין למתדיינים.

כחמישה חודשים לאחר שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי התנועה שהביאה לדרמה בשנתיים האחרונות ולמינוי שורה של דיינים לבתי הדין הרבניים - מאיימת שוב לפנות לבג"צ על השתהות נוספת במינויים - כתוצאה מהתערבות פוליטית פסולה. התנועה התנועה למדינה יהודית הגישה לפני זמן קצר (שלישי) תביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי נגד המדינה ובתי הדין, על כך שבגלל שהוועדה לבחירת דיינים לא ממנה 19 דיינים חדשים, החלטות ופסקי דין לא ניתנים במשך שנים ולציבור המתדיינים נגרם עינוי דין מחפיר.

מדובר בבקשה חסרת תקדים לאישור תובענה ייצוגית בסך של עשרות מיליוני שקלים, שהוגשה הבוקר לבית משפט המחוזי בתל אביב, במקביל להגשת עתירה דחופה לבג"ץ, כאשר שתיהן הוגשו על ידי עו"ד אורי ישראל פז, בשם נפגעת ישירה (שפרטיה חסוים) והתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית.

כזכור, התנועה למדינה יהודית, ניהלה הליך לפני שופטי בג"ץ, שבסופו ולאחר שהוצא צו על תנאי – מונו 32 דיינים חדשים, מתוכם 10 דיינים לבית הדין הרבני הגדול שסבל משיתוק במשך שנים רבות. במסגרת פסק הדין, נפסקו לטובת התנועה הוצאות משפט כנגד המדינה בסך 75,000 ₪, לאחר ששופטי בג"ץ הביעו מורת רוח מהתנהלות המדינה במחדליה בסוגיית מינוי הדיינים.

אולם, מאז סבב המינויים האחרון, דבר לא השתנה וכי בימים אלו חסרים 12 דיינים. בנוסף, בתחילת שנת 2018 חסרים כבר 19 דיינים. לדבריו של עו"ד פז, הסיבה לעיכוב מינויי הדיינים – פוליטית, "למרשיי נודע כי בימים אלה ישנה תכונה רבה של גורמים שונים המכהנים בוועדה למינוי דיינים שתכליתה לעכב ככל האפשר את בחירת הדיינים החדשים למערכת, מסיבות פוליטיות", כתב פז במכתב ששוגר לפני מספר חודשים לשרים, יו"ר הוועדה לבחירת דיינים - יובל שטייניץ, וחברי הוועדה - דוד אזולאי ואיילת שקד.
התנועה למדינה יהודית בתי הדין תביעה ייצוגית אורי פז מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד