י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'איחוד הצלה' חנך עמדת החייאה בבית מדרש מרכזי בבית שמש

בית המדרש המרכזי בבית שמש רכש ארון עזרה ראשונה עם ציוד בסיסי מ'איחוד הצלה' • בזמן הקרוב יעביר הארגון קורסים בסיסיים, 4 שעות, של עזרה ראשונה בסיסית

צילום: דוברות 'איחוד הצלה'
צילום: דוברות 'איחוד הצלה'



הבוקר הושק פרויקט מוסד בטוח של 'איחוד הצלה' בבית שמש. הטקס, התקיים בהשתתפות ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול ומנכ"ל איחוד הצלה משה טיטלבוים נערך בבית הכנסת מזרח שמש של ראש העיר, אשר הינו בית הכנסת הראשון בעיר שביקש להצטרף לפרויקט ורכש ארון ציוד הכולל תיק חובש מלא ומכשיר דפיברילטור מתקדם.

כמו כן בתקופה הקרובה יעביר 'איחוד הצלה' למתפללי בית הכנסת קורס בסיסי בן 4 שעות המיועד להכשרה בסיסית כיצד לנהוג במקרי חוסר הכרה חנק ועוד.

מוסד בטוח הוא מיזם של ארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה' במסגרתו מעניק 'איחוד הצלה' ליווי רפואי מקצועי למוסדות חינוך ובתי כנסת. כחלק מהפרויקט מצייד 'איחוד הצלה' את מוסדות החינוך בתיקי עזרה ראשונה מתקדמים במחירים מסובסדים.

הדבר מתאפשר בזכות הסבסוד שניתן לציוד על ידי 'איחוד הצלה' וקרן ישראלייף. הארגון אף אחראי לריענון הציוד ושולח להנהלת המוסד תזכורת תקופתית לקראת המועד בו יש לרענן את הציוד בתיק. כמו כן, 'איחוד הצלה' עורך קורסים ללימוד עזרה ראשונה לצוות החינוכי במוסד על מנת שאלו ידעו להגיש עזרה ראשונה במקרה הצורך עוד לפני הגעת צוותים מקצועיים למקום. הקורסים מוצעים במחיר מסובסד וזול משמעותית ביחס לכל גוף אחר.

ראש העיר בית שמש אמר בדבריו בטקס ההשקה: "חז"ל אמרו "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא" 'איחוד הצלה' עושה דברים נפלאים בארץ ובעולם. הייתי במטה המרכזי וראיתי בעצמי את פעילות הקודש של הארגון. מנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טיטלבוים נענה לבקשתי להביא את פרויקט מוסד בטוח לבתי הכנסת בבית שמש ולאפשר לכל בית כנסת להצטייד בארון עזרה ראשונה במחיר מסובסד. אני קורא לכל בתי הכנסת בעיר להצטרף למיזם חשוב זה. לסיום ברצוני להודות למנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טיטלבוים ולכל הצוות שאיתו על הרתמות למיזם חשוב זה למען תושבי בית שמש".


מנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טיטלבוים אמר "ב'איחוד הצלה' אנו כל הזמן חושבים כיצד לקצר את זמני ההגעה והטיפול בכל חולה או פצוע כשהמטרה היחידה היא שכל אדם שנקלע למצב חירום כלשהו יקבל טיפול מקצועי ומהיר בזמן הקצר ביותר ואכן היום זמני ההגעה של חובשי 'איחוד הצלה' הינם פחות משלוש דקות בממוצע. פרויקט מוסד בטוח הוקם בכדי לתת מענה גם ברגעים הראשונים עד להגעת צוות רפואי למקום וכך אנשי הצוות או הגבאים בכל מוסד שיהיה בו את הציוד ויעבור את ההכשרה שלנו יוכלו לתת מענה רפואי ראשוני גם בשניות עד להגעת מתנדבי 'איחוד הצלה'." עוד הוסיף טיטלבוים "אני רוצה לברך את ראש העיר בית שמש הרב משה אבוטבול אשר נרתם לנושא ואף דאג שבית הכנסת שלו יצטרף בהקדם האפשרי למיזם. אני קורא לכל גבאי בית כנסת ומנהל מוסד לעשות את המינימום הזה למען הבאים בשעריו, שהרי ידוע שבמקרה של חוסר הכרה או חנק לא עלינו כל שניה קובעת והציוד הרפואי הזה שיהיה בזמן ומקום המתאים יוכל לסייע להצלת חיים."

צילום: דוברות 'איחוד הצלה'























איחוד הצלה בית שמש ארון עזרה ראשונה בית מדרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד