י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרפורמה במשק החשמל תצא לדרך? הושגו הבנות בין נתניהו לכחלון

אם הרפורמה תושלם בתוך 45 ימים תמשוך המדינה את עתירתה לבג"ץ

נתניהו וכחלון. צילום: פלאש 90
נתניהו וכחלון. צילום: פלאש 90



הרפורמה במשק החשמל צפויה לצאת לדרך, לאחר שבימים האחרונים הושגו הבנות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר האנרגיה יובל שטייניץ והגורמים המקצועיים בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה. על פי הסיכומים, אם הרפורמה תושלם בתוך 45 ימים, תמשוך המדינה את העתירה שהגישה לבג"ץ להגבלת זכות השביתה של הוועדים הגדולים במשק נגד רפורמות ממשלתיות.

על פי ההסכמות שגובשו, במידה שב-45 הימים הקרובים יבשיל המשא ומתן עם ההסתדרות ויבוטל פסק הדין הארצי של בית הדין לעבודה בעניין חברת חשמל, תתייתר העתירה לבג"ץ, והמדינה תשמור את כל טענותיה, אולם תוותר על קבלת הכרעה בעניין מבג"ץ. המשא ומתן מול ההסתדרות מצוי כיום בשלבים מתקדמים, והוא נוגע להשלכות הרפורמה במשק החשמל על העובדים, במטרה לחתום מולם הסכמים קיבוציים.

משרדי האוצר והאנרגיה, רשות ההגבלים העסקיים, ההסתדרות, חברת חשמל ועובדי החברה הגיעו בדצמבר 2017 להסכמות עקרוניות על רפורמה במשק החשמל. הדיונים התקיימו בהוראת בית המשפט העליון במסגרת עתירת הממשלה נגד בית הדין הארצי לעבודה. זה התיר להסתדרות לשבות ללא הגבלת זמן - גם כאשר מדובר בעיצומים המכוונים נגד רפורמות ממשלתיות. הממשלה טענה בבג"ץ כי אין להתיר שביתה שנועדה לפגוע ברפורמות המיועדות להגביר תחרות שמשמעותה גם הורדת מחירים לצרכנים.

כחלון סבר כי יש לקדם את הרפורמה גם במחיר ביטול הבג"ץ הממשלתי להגבלת זכות השביתה, ובכך הוא תומך בעמדתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. נתניהו, לעומתו, סבור שאין לוותר על הבג"ץ משיקולי משילות, לאחר שבדיון קודם נרמז שההחלטה עשויה לגבש הלכה שתגביל בעתיד את האפשרות לקיים שביתות במטרה לטרפד רפורמות ממשלתיות.

בהסתדרות מעוניינים להביא למשיכת העתירה לבג"ץ, בכדי למנוע החלטה שתגביל אותה בשביתות עתידיות במשק, ולכן כורכים את הדרישה לביטול ההליך בהסכמה לרפורמה.
רפורמה בחשמל בנימין נתניהו משה כחלון רפורמות ממשלתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד