כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המכתב של אייכלר לראש הממשלה ההונגרי

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר פנה לראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן לרגל ניצחונו בבחירות: "המשך לעמוד לצד העם היהודי, ואלוקים ישמור את צעדך"

אייכלר עם נשיא הונגריה (באדיבות המצלם)
אייכלר עם נשיא הונגריה (באדיבות המצלם)



בתום מערכת הבחירות בהונגריה, ולקראת פרסום התוצאות הסופיות, שיגר חה"כ ישראל אייכלר, המשמש גם כיו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-הונגריה, מכתב ברכה לראש הממשלה ויקטור אורבן שנבחר לקדנציה שלישית ברציפות ברוב גדול ומשמעותי.

"ברצוני לברך אותך על מערכת בחירות מצוינת שבסיומה נבחרת להנהיג את העם ההונגרי בפעם השלישית, בניצחון גדול ומהדהד" פותח ח"כ אייכלר את מכתבו, ומודה לראש הממשלה ההונגרי על מאבקו בגילויי האנטישמיות האירופיים, ונגד מהלכיו של המיליארדר ג'ורג' סורוס שפועל נגד מדינת ישראל והעם היהודי:

"עקבתי אחר מערכת הבחירות שכללה מסרים מדאיגים מהמפלגה הלאומנית, נגדה יצאת בקול ברור, תוך הבעת מחאה נוקבת. זכית לאמון העם ההונגרי. רוב גדול מאזרחי המדינה העניקו לך את קולם גם במאבק שאתה מנהל מול מפלגת השמאל הרדיקלי, ומול גורמים פרוגרסיביים הפועלים נגד מדינת ישראל והדת היהודית. ניכר כי ממשלת הונגריה תחת הנהגתך פועלת בכל הכוח העומד לרשותה על מנת להביא לתוצאות היעילות ביותר למיגור האנטישמיות בהונגריה ובאירופה כולה".

ראש ממשלה הונגריה נחשב לידיד של מדינת ישראל והעם היהודי, ואף הצהיר מעל כל במה אפשרית כי ילחם נגד כל גילויי אנטישמיות במדינה. אייכלר מציין במכתבו את תוכן פגישתם בעבר: "לעונג הוא לי זיכרון הפגישה המשותפת שלנו במהלך ביקור ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו בהונגריה. כבר אז הצהרת על עמידתך האיתנה לצד העם היהודי ומדינת ישראל, כמו גם לצד היהדות ההונגרית האותנטית שומרת המסורת. הבטחת אז שתפעל לסייע לשימור בתי הקברות במדינה, ולהפרחת הקהילות היהודיות.

בסיום המכתב ביקש ח"כ אייכלר מראש הממשלה שימשיך לעמוד לצד העם היהודי ובירכו בחום: "אני בטוח כי גם בקדנציה הבאה תמשיך לעמוד לצד העם היהודי, מתוך רגשות ידידות היסטורית וכבוד לדת ולמסורת היהודית. ברצוני לאחל לך הצלחה, ולברך אותך, שכשם שהנך עומד





ישראל אייכלר נשיא הונגריה ויקטור אורבן העם היהודי קדנציה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד