י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"לא רצינו למכור, אבל אז הגיע המחיר": נייקי רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אינברטקס

ענקית הספורט רכשה את הסטארט-אפ שפיתח מערכת דיגיטלית למדידת מידת הנעליים המבוססת על צילום כפות הרגליים

נעלי נייקי. צילום: pixabay
נעלי נייקי. צילום: pixabay צילום: pixabay



נייקי מעוניינת בחדשנות הישראלית: ענקית אופנת הספורט הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי אינברטקס, שפיתח מערכת דיגיטלית למדידה תלת מימדית של כף הרגל, ובכך מסייע למנוע טעויות בהזמנות אונליין של נעליים. הסטארט-אפ, שנוסד ב-2014, גייס שני מיליון דולר מקרן OurCrowd וקבוצת Permoda, קמעונאית אופנה בינלאומית. שווי העסקה לא נמסר.

"זהו אקזיט טוב לכולם. למייסדים, למשקיעים, ובעיקר לנייקי", אמר ל-TheMarker ג’ון מדווד, מייסד OurCrowd, שהיתה המשקיעה הראשונה בחברה. "אני חושב שכל אחד יכול להבין את החשיבות למדידות כף הרגל בשיטה דיגיטלית בתלת מימד, במקום אותו סרגל מדידה. יתרה מכך, הרכישה הזו מעידה שוב על עליונותה של ישראל בכל תחום הראייה הממוחשבת, בין אם זה קשור לרכב או לאופנה - שוק שמחפש טכנולוגיה ולישראל הזדמנות גדולה בו".

אינברטקס הוקמה על ידי דוד בלייכר, תמיר לוסקי ודניאל וייס - שלושתם בשנות ה-30 לחייהם. לחברה היו פיילוטים טכנולוגיים עם כמה חברות, בהן נייקי - אולם לאחר כארבע שנות פעילות, לא היו לחברה הכנסות. "הפיצוח הטכנולוגי הקדים את העסקי", ציין אדוארדו שובל, שותף בקרן קוגניטיב של OurCrowd, שהוביל את הגיוס בחברה ושימש יו"ר שלה. לדבריו, במסגרת עבודה עם שותפים אסטרטגיים, נייקי הביעו עניין גובר בטכנולוגיה, וכך נולדה העסקה. “אנחנו לא רצינו למכור, אבל הגיע מחיר שהביא אותנו לחשוב בשנית", ציין.

שובל הוסיף כי ככל הנראה נייקי עשויה לבנות מרכז פיתוח טכנולוגי על בסיס הרכישה. "אנחנו הרי יודעים שהצעד הטכנולוגי הראשון של לא מעט חברות בישראל - הוא דרך רכישה, ואנחנו מעריכים שמדובר במהלך אסטרטגי דומה", ציין. שובל סירב להתייחס לפרטיה הפיננסים של העסקה.

“אין תחרות לחיבור בין נייקי לצרכנים והבנת הצרכים שלהם, ואנחנו מצפים להצטרף לצוות שלהם כדי לסייע בהנעת האסטרטגיה הצרכנית", אמר בלייכר, המשמש מנכ"ל אינברטקס. בלייכר ושותפיו יישארו בישראל. החברה מעסיקה כ-10 עובדים בסך הכל.

בהודעה מטעם נייקי נכתב כי “הרכישה תעמיק את יכולות הדיגיטל של החברה, ובמיוחד במה שקשור לראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית, כחלק מפיתוח של חוויית צריכה מתקדמת בכל מקום אליו מגיע הצרכן".

זהו האקזיט השני עבורOurCrowd בתוך כמה ימים. השבוע דווח על כך שחברת אובר רכשה את חברת Jump לשיתוף אופניים, בכ-200 מיליון דולר. שתי העסקות הללו מביאות את סך האקזיטים של הקרן מירושלים ל-20. "אנחנו פעילים בכל העולם, ולמעשה כיום כשליש מסך ההשקעות שלנו הן מחוץ לישראל. היו אקזיטים במאות מיליוני דולרים, היו גם קטנים – ואנחנו מחכים לחברות שיגיעו למיליארדי דולרים", אמר מדווד.
OurCrowd אופנת ספורט סטארט-אפ אינברטקס תלת מימד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד