ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הידרדרות חמורה במצבו של הנער שטבע באשדוד

התפללו: החמרה במצבו הרפואי של הבחור חיים יהודה בן לאה, שטבע בתחילת השבוע באשדוד

בזירת הטביעה. צילום: איחוד הצלה
בזירת הטביעה. צילום: איחוד הצלה



החמרה במצבו הרפואי של הבחור חיים יהודה בן לאה (16), שטבע בתחילת השבוע באשדוד.

בבית החולים אסותא באשדוד, נלחמים הרופאים על חייו של בחור הישיבה שטבע שלשום (ראשון) בחוף גיל, כאשר שחה יחד עם חבריו, ומצבו מוגדר אנוש. בני משפחתו נמצאים בסמוך אליו בבית החולים ומתפללים לרפואתה.

אביו דניאל מתחנן ומבקש לקרוע שמים ולהתפלל עבור בנו חיים יהודה בן לאה. הטובע מאושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מוקדם ומונשם מאז פונה לבית החולים. עד לשעות האחרונות לא נרשמה הטבה במצבו הרפואי, חמור מכך, בשעה האחרונה נרשמה התדרדרות.

אודי פרץ (35), נשוי ואב לשלושה ממושב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד, עבד בזמן הטביעה במרינה הכחולה. "ראיתי אנשים רצים לתוך המולה, אמרו שמישהו טבע. עליתי על המזח וראיתי בחור שנכנס למים ניסה למשות את הבחור הטובע, אבל הוא לא הצליח, הבחור שקע במים ונעלם" שחזר אודי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לדבריו, הראות בים הייתה לקויה מאוד, ואופנוע ים לא הצליח לאתר את הנעדר. 

לאחר שהבין שסיכויי הבחור הטובע נמוכים, קפץ למים. "שחיתי עד לאזור בו יהודה שקע והתחלתי לחפש אותו מתחת לפני המים. צללתי ויצאתי לנשום וחוזר חלילה". אודי, בחור חסון, עם הרבה רצון להציל חיים, לא התייאש מהר ונשאר במים זמן רב. 

כאשר אודי כבר חש באפיסת כוחות, רגע לפני שהחליט לחזור לחוף, "החלטתי לצלול פעם אחת נוספת לפני שאני נוטש - ואז הבחנתי בעומק של כארבע מטרים באצבעות. קיבלתי כוחות חדשים, עליתי שוב לנשום אוויר, צללתי ומשכתי אותו למעלה יחד איתי" הוא סיפר ל'בחדרי' בהתרגשות. "אופנוע הים היה במרחק של כ-200 מטרים ממני. סימנתי לו מיד שיגיע, והוא הוציא אותנו אל החוף שם התחילו לבצע בו פעולות החייאה".

אודי המריא בבוקר למחרת לקפריסין, אך לפני כן הגיע לבקר בבית החולים. "כשהוצאתי אותו מהמים ראיתי פנים של ילד, זה נצרב לי במוח. הרגשתי שאני חייב לבקר אותו. הוריו הודו לי מאוד, שמחו מאוד שבאתי לבקר, האבא דניאל אמר שאני צדיק". בטרם עזב את בית החולים, ניגש אליו דוד של יהודה ואמר לו "זו הפעם הראשונה שאבא של יהודה העלה חיוך על פניו מאז הטביעה". 

אודי בטוח שזה שהצליח למשות את יהודה מהמים לא הייתה מקרית, "הראייה במים הייתה אפסית, כבר הייתי על סף אפיסת כוחות - אבל אלוקים כיוון אותי לראות אותו במים. נכון שזה מרגש שהצלתי אותו, אבל אני מקווה ומתפלל שהוא יחזור בריא למשפחתו" אמר ל'בחדרי'. 
הצלה אשדוד טביעה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד