י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איזו פאדיחה: כך הביך ראש העיר את דרעי

הניסיון לשלול את כניסתו של ראש העיר דבלין לישראל, לא צלח • דרעי הבוקר: "הבדיקה מחוייבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה"

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90



ראש עיריית דבלין מישל מק דונצ'ה, הצליח להביך את השרים אריה דרעי וגלעד ארדן בגלל טעות באיות שמו.

אמש (שלישי) בשעות הערב, פירסם שר הפנים אריה דרעי, כי הוצא צו איסור כניסה לישראל לראש עיריית דבלין, בשל החלטתו לגרש מעירו את שגריר ישראל באירלנד, בועז מודעי.

"הוא פועל בכל דרך אפשרית נגד ישראל. הוא יזם גינויים נגדנו והוביל אתמול החלטה לגרש את השגריר שלנו באירלנד. כעת הוא רוצה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית כדי להמשיך להסית ולפגוע בישראל. הוריתי למנוע את כניסתו כדי לא לאפשר לו לפגוע במדינה. אמשיך להפעיל את סמכותי נגד כל מי שינסה לפגוע במדינת ישראל, כולל אנשי ציבור בכירים". הבהיר דרעי בהחלטתו.

דרעי קיבל את ההמלצה, שלא לאפשר את כניסתו - מהמשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשו עומד השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

לא חלף זמן רב וראש העיר דבלין צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא נמצא ברמאללה, וזאת חרף טענותיהם של השרים גלעד ארדן ואריה דרעי שטענו כי מנעו את כניסתו.

עד מהרה התבררה הטעות; דונצ'ה הצליח לעבור בביקורת הדרכונים באין מפריע, מאחר ואיות שמו לא נכתב בצורה נכונה והועברה באופן שגוי לאנשי ביקורת הגבולות בנתב"ג. מאז המבוכה, שוקדים במשרדי הממשלה הרלוונטים למצוא את הדרך לגרשו.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שר הפנים אריה דרעי, מינה הבוקר את מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לבדוק את הדרך שבה הצליח ראש עיריית דבלין להיכנס לארץ, למרות הצו שהוצא למנוע את כניסתו לארץ בעקבות פעילותו נגד ישראל.

השר דרעי אמר הבוקר: ״הבדיקה מחוייבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה. בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל״

ראש העיר עומד בראש מפלגת ה'שין פיין' במועצת העיר. יום לפני שהמריא לביקור ברמאללה, קיבלו חברי מועצת העיר החלטה שהוא הוביל, הקוראת לממשלת אירלנד לסלק את שגריר ישראל באירלנד בועז מודעי מהמדינה, זאת כאות מחאה מצידם, בגין הריגת המפגינים הפלסטינים בגבול רצועת עזה.

למרות שמדובר בהחלטה הצהרתית בלבד שאין לה משמעות מעשית, במשרד החוץ הישראלי הגיבו בזעם להחלטה: "עיריית דבלין אימצה החלטה מבישה ומגוחכת, ברוח ערכי השנאה של חמאס ודומיהם. לא מתקבל על הדעת שעיריית בירה של מדינה החברה באיחוד האירופי תאמץ החלטה שכל כולה חרם, שנאה וגזענות. אנו מצפים לגינוי אירי נחרץ להחלטה בזויה זו".

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון הוסיף וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "החלטת מועצת העיר דבלין לקרוא לגירוש שגריר ישראל היא שטות גמורה, ראויה לדיקטטורות אפלות. זוהי אנטישמיות נמוכה, לא מה שאתה מצפה מבירתה של מדינה חברה באיחוד האירופי".
מבוכה אריה דרעי ראש עיריית דבלין גירוש שגריר אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד