י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עלייה של 21% בלינות תיירים

למרות המתיחות המדינית: העובדה שחגי תשרי חלו השנה באוקטובר הובילה לעלייה במספר לינות התיירים בבתי מלון בספטמבר

  • כ"ט תשרי התשע"ב
עלייה של 21% בלינות תיירים

החששות של ענף המלונאות בישראל מתפוסות נמוכות בספטמבר התבדו. חוסר הביטחון לגבי המצב הגיאופוליטי בחודש בו הודיעה הרשות הפלסטינית כי תפנה לאו"ם בבקשה להכרזתה כמדינה עצמאית לא השפיע על התיירות הנכנסת לישראל - כך עולה מדו"ח התאחדות המלונות בישראל.

לפי הדו"ח, בספטמבר היו כ-207 אלף לינות של תיירים, עלייה של 21% לעומת ספטמבר 2010. אחת הסיבות לעלייה המשמעותית היא שבשנה שעברה ספטמבר היה חודש החגים, תקופה שמאופיינת בעיקר בתיירות פנים במלונות. השנה ספטמבר היה החודש שבין חופשות הקיץ לחופשות החגים, שמרביתן חלו באוקטובר, ולכן שיעורי תיירות החוץ גבוהים יותר, ואילו בתיירות הפנים היתה ירידה של 4% לעומת 2010.

בסך הכל היו כ-1.8 מיליון לינות של תיירים וישראלים במלונות בספטמבר - עלייה של 4% לעומת אותה תקופה אשתקד. ההערכה בענף היא שבאוקטובר תהיה ירידה משמעותית במספר הלינות לעומת אוקטובר 2010.

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, "תוצאות ספטמבר הן הפתעה חיובית. השוני הגדול השנה הוא העובדה שחג סוכות חל באוקטובר . עובדה זאת משפיעה על תוצאות המלונות ". לדבריו, "למרות החששות המוקדמים מהאטה בתיירות הנכנסת על רקע מאמצי הפלסטינים להכריז בספטמבר על מדינה עצמאית באו"ם ועל רקע האירועים יוצאי הדופן בחלק ממדינות המזה"ת ואווירת המשבר הכלכלי הגלובלית, הרי בפועל תוצאות ספטמבר במלונות היו מצוינות".

למרות הנתונים החיוביים, עדיין קיים חוסר שביעות רצון מנתוני הלינות ביעדים המסורתיים לתיירות הצליינית, כמו ירושלים ונצרת, שבהם נרשמו ירידות. בירושלים היו בספטמבר כ-174 אלף לינות של תיירים - ירידה של 4% לעומת 2010, ובנצרת נרשמה ירידה גדולה של 12%, עם 25 אלף לינות. לדברי צוראל, "אנו מקווים כי בחודשים הקרובים תחזור תנועת הצליינות להיקפים הרגילים".

תל אביב הציגה נתוני שיא של עשור בלינות התיירים בספטמבר האחרון - 182 אלף לינות, לעומת 124 אלף לינות ב-2010. לדברי אלי זיו, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב, " הנתונים המצטברים של 2011 גבוהים ב-7% מנתוני 2010, שהיתה שנת שיא בתיירות" . לדבריו, "30% מהלינות בתל אביב הן של אנשי עסקים. יש עלייה של 41% בתיירות מרוסיה, של 55% מגרמניה, 160% מאוקראינה, 64% מאנגליה ו-25% מצרפת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד