י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יד לאחים מתריע: משרד התפוצות מתכנן להביא לארץ ולהטמיע 60 מיליון איש בעלי "זיקה" לעם היהודי

דו"ח חמור שנכתב על ידי וועדה שמינה שר התפוצות בנט קובע כי יש להעלות ארצה מיליוני אנשים מרחבי העולם אשר מחזיקים "בזיקה כלשהיא" ליהדות • ביד לאחים מיהרו לשלוח מכתב בנושא לרבנים הראשיים ולהתריע מפני הפרצה החמורה • בארגון גם מתריעים מפני ההכשר שמעניק הדו"ח ליהודים מומרים, בניגוד לפסיקות בג"צ בנושא בעבר

צאצאי יהודי אתיופיה שהתנצרו במתחם הסוכנות היהודית בגונדר. צילום: אופיר העברי
צאצאי יהודי אתיופיה שהתנצרו במתחם הסוכנות היהודית בגונדר. צילום: אופיר העברי צילום: אופיר העברי



ועדה שמינה שר התפוצות נפתלי בנט קובעת כי יש כ-60 מיליון איש בעולם בעלי זיקה ליהדות או לישראל, וכי יש קהילות בקרבם אשר ניתן לבחון את העלאתן ארצה וגיורן. הוועדה המיוחדת הגישה לממשלה דו"ח המסכם את עבודתה, שבו היא קוראת למפות קהילות בעלות זיקה לישראל, להנחיל בהן תכנים הקשורים למדינה וליהדות ולייסד "מתווה הגעה לישראל לצורך גיור ליחידים, לקבוצות ולקהילות שיימצאו מתאימים לכך".

לפי הדו"ח, האוכלוסיות כוללות צאצאי יהודים שאינם זכאי חוק השבות, כמו למשל יהודים מומרים, קהילות המצהירות על שייכות לעם היהודי אך חייבות בגיור דוגמת בני הפלשמורה מאתיופיה ובני המנשה מהודו, "צאצאי אנוסים" שעברו ניצור כפוי בספרד, פורטוגל, צרפת, איטליה, אמריקה הלטינית ודרום-מערב ארה"ב, צאצאי "אנוסים אדומים" ממזרח אירופה שהסתירו את יהדותם מפני המשטר הקומוניסטי, קבוצות באפריקה ובאסיה הטוענות לקשר רחוק יותר עם היהדות וכן קבוצות ברחבי העולם עם "שאיפה לזיקה המבוססת על קרבה רעיונית ורוחנית".

ביד לאחים הנאבק בתופעת ההתבוללות מיהרו לפנות הבוקר לרבנים הראשיים לישראל. במכתב המיוחד שנשלח הם מתריעים כי דו"ח הועדה מהווה פלטפורמה לגיור המוני נטול כל מעמד ותוקף הלכתי וכי גיור מוזר שכזה מהווה סכנה קיומית לעם היהודי. ביד לאחים אמרו כי "אי אפשר לפרוץ את הסכר וחומות ההלכה היהודיים כדי לייצר פתרון דמוגרפי מלאכותי. הפתרון הוא ביצור עם ישראל ולא להפך". ביד לאחים פנו גם לשר הממונה נפתלי בנט ולשרים נוספים והעמידו אותם על חומרת מסקנות הדו"ח המהווה מצע נוח להטמעת 60 מיליון איש בעם ישראל.

ביד לאחים אף מביעים תמיהה נוספת על הסעיף העוסק בהכרה ביהודים מומרים ובהעלאתם ארצה ואומרים כי בכך יינתן הכשר מטעם המדינה לקבוצות של יהודים מומרים שהפכו לחלק מהמיסיון הנוצרי, ככת "היהודים המשיחיים" ועוד, לבוא בקהל ישראל. "אפילו בג"צ קבע בעבר שהיהודים המומרים מכת "היהודים המשיחיים" לא נחשבים כיהודים ולא יכולים להיכלל בחוק השבות ולעלות לארץ" אומרים בארגון.
פלשמורה יד לאחים אתיופים נצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד