י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ליפא קפץ למים עם בגדים: "אני מתמודד עם קשיים"

"לכל בן אדם יש דרך להתמודד עם הקשיים. אני עושה את זה כמו שחיה במים - לאט לאט", כך סיפר הזמר ליפא שמלצר לנופשים באורלנדו, תוך שהוא נכנס לבריכה המקומית • הקשר בין המים, הבגדים האקדמיים, התקופה שהוא עובר ובן משפחתו החולה - ליפא מספר על הכל • ויש גם וידאו

ליפא קפץ למים עם בגדים: "אני מתמודד עם קשיים"



תעשיית המוזיקה, ולא רק, ממשיכה לרחוש סביב ההתנהלות בזמן האחרון של הזמר ליפא שמלצר. העמדת ביתו ובית הכנסת שלו למכירה רק סיפקו קש חדש לאש הברברת. אגדות מופרכות שונות ומשונות מצאו להן במהרה אוזן קשבת.

שמלצר, מצידו, מסרב להתרגש מכל ה'רחש בחש'. "אנשים אוהבים לדבר", הוא סיפר ל'בחדרי חרדים' בראיון בלעדי השבוע. גם בפסח, עת השמועות החלו לרוץ אנה ואנה, מצא עצמו ליפא מופיע בפני קבוצת נופשים באורלנדו שבארה"ב. לא זמר כמו ליפא יסתפק בהופעה סטנדרטית: הוא נכנס לברכה המקומית עם כובע וגלימה אקדמאים, שר את שירו המיתולוגי של לאונרד כהן, והסביר לכולם על הקשר בין המים, הבגדים, התקופה שהוא עובר ובן משפחתו החולה.

"ביקרתי באורלנדו בפסח לשם הופעה, שנטלתי בה חלק" מספר שמלצר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "היה שם איזה נהר מקומי, שהחלטתי לטבול בו, ולא ידעתי שאסור לטבול שם מכיוון שיש בקרקעית של הנהר בוץ טובעני. סכנת חיים של ממש. נכנסתי והתחלתי לשקוע בו עד הגובה של הפנים. ברוך ה' הבן שלי עזר לי לצאת, והציל אותי. מאוחר יותר שמעתי שיש שם באזור לא מעט נחשים וחיות מסוכנות אחרות. יצאתי בנס".

"הופעתי מול קבוצה שנפשה שם באורלנדו בפסח", ממשיך שמלצר. הקונספט של הנופש הזה - ייחודי: הנופשים מקבלים את החדרים והווילות למגורים, אבל את האוכל הם מכינים בכוחות עצמם. "במהלך ההופעה סיפרתי למשתתפים שבעזרת ה' בעוד חודש אקבל את התואר השני שלי, עליו עמלתי קשה מאד בארבע השנים האחרונות, זאת בנוסף לשנתיים בהם למדתי את התואר הראשון. החלטתי, בצעד מקורי, להופיע שם עם הבגדים האקדמיים, בהם אתלבש בשעת הענקת התואר.

לא מעט אנשים שואלים אותי: "איך עשית את זה". סיפרתי בהופעה שיש לי קרוב משפחה שקיבל לאחרונה מחלת ריאות קשה. הדרך להתגבר ולהצליח, הן במקרה של מחלה ולהבדיל בלימודי תואר, היא לעשות את זה לאט לאט, צעד אחרי צעד, בדיוק כמו שחיה במים.

ליפא לא הסתפק בדיבורים. הוא נכנס כשהוא לבוש בגלימה ובכובע האקדמיים לבריכה שמוקמה למרגלות המופע. "ככה עושים את זה, כמו במים", הסביר לנוכחים. "עברתי הרבה דברים בחיי, ואני גם עכשיו נמצא בתקופה של ניסיונות, אבל זו הדרך, בעיני, להצליח ולהתמודד - לעשות את זה לאט לאט". בזמן שליפא שוחה לו מעדנות בבריכה, התזמורת המשיכה לנגן את היצירה המיתולוגית של היוצר והזמר היהודי המנוח לאונרד כהן 'הללוי-ה', ואליה הצטרף ליפא הסחוט עם צאתו מהמים.

כך זה נראה:

ליפא שמלצר אורלנדו מים תואר קשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד