י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"סירחון": הכתבה הראשונה על האדמו"ר המוחרם גררה תגובה חריפה

החסידות שהוחרמה בעיתונות הממסדית קיבלה בפסח פרופיל בעיתון 'בקהילה' על האדמו"ר הנחבא • בחול המועד התבטא הרבי בחריפות נגד העיתונות הכתובה וכינה אותה "סירחון" • 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא מעיקרי דבריו של הרבי בטיש חול-המועד

הרבי מסלאנים בטיש בחול המועד פסח. צילום: שלומי טריכטר
הרבי מסלאנים בטיש בחול המועד פסח. צילום: שלומי טריכטר



בחג הפסח האחרון התפרסמה במגזין 'בקהילה' כתבת פרופיל ראשונה מסוגה על האדמו"ר מסלאנים. תגובתו של הרבי לא איחרה להגיע והיא הוקדשה לשיטתו הקבועה כי יש צורך להתרחק מעיתונות באופן כללי.

בשיחתו, שהתקיימה במהלך טיש חול-המועד פסח בבית מדרש הגדול בירושלים דיבר הרבי כנגד עיתונים ותקשורת, וסיפר כי החסידות הייתה מוחרמת בעיתונים מאז ומתמיד.

'בחדרי חרדים' מביא את התמליל מעיקרי דבריו החריפים של האדמו"ר

"בזמנו כשהוקמה החסידות לפני שלושים שנה", אמר הרבי "הגיעו אנשים ואמרו שצריך לעשות משהו כי אי אפשר להסתדר היום בלי עיתונים ('צייטנוג').

"סיפרתי להם סיפור", הוסיף הרבי. "לפני מאה שנה כאשר התחילו הרכבות הראשונות לנסוע באירופה, הכפריים ראו איך שעוברת עגלה בלי סוסים ויהי בעיניהם לפלא שיש עגלות שנוסעות בלי סוסים. הם החליטו לחקות את הדבר ובנו מסילות, קרונות עם גלגלים וחיכו שהם יתחילו לנסוע, אך לאכזבתם כלום לא אירע".

הרבי ממשיך ומספר, "אחד הנוכחים שעבר בסמוך סיפר לכפריים שלרכבת מלווה ריח רע מאוד ('שטונק') ליד פסי הרכבת, אולי בכדי שהיא תיסע כדאי להביא פה גם סירחון ואז הרכבת תתחיל לנסוע, אך הוא לא הבין שהריח היה מהמנוע של הרכבת".

"שאלתי אותם", הפטיר הרבי מסלאנים, "אתם רוצים להביא לפה את הסירחון? הנה ברוך ה' עברו הרבה שנים מאז ועברנו את הכול בלי הסירחון".

"בימים עברו", המשיך הרבי וסיפר "היה עיתון יהודי בחוץ לארץ שהביא ידיעות על תקציבים לישיבות. הגה"צ רבי משה מידנר זצ"ל (מראשי חסידי סלונים בדור שלפני השואה וראש ישיבת סלונים בברנוביץ' - מ.ו.) רצה לדעת מה כתוב שם אז הוא אמר 'אני לא מוכן לקרוא, אבל חייב לדעת אז אבקש שאחד הבחורים (הוא ידע את מי לקחת) והבחור שאני אבחר הוא יקרא לי את העיתון, אך אני יאסור עליו לדבר עם אף אחד בישיבה כי הוא קורא עיתון'. הבחור הגיע אליו הביתה בצנעה", המשיך הרבי "וקרא את העיתון, ר' משה לא רצה להסתכל עליו בפנים וכך הוא עמד עם גבו והבחור הקריא לו את מה שכתוב בעיתון.

"העיתונות מסובבת בשקרים ומקורה ועיקרה בשקר", סיים האדמו"ר מסלאנים "הם מפילים ממשלות, והכול תמורת אינטרסים וכספים, צריכים להשריש את זה בילדים שיידעו שהכול שקר, אנחנו מתרחקים מדברים כאלה".

יצוין כי בין הדברים הזכיר האדמו"ר מסלאנים את הרבי מויז'ניץ מונסי זצ"ל שהדבר הראשון שביקש בצוואתו היה שלא להזכירו בעיתונים, ומיותר לציין כי לא שאלו אותו.
הרבי מסלאנים עיתונות בקהילה תקשורת החרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד