כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

נחשף: חשד לשוחד של בכירים במשרד הבריאות

המשטרה חוקרת כבר יותר משנה חשד למעשי שחיתות שנעשו על ידי בכירים במשרד הבריאות, כך נחשף הערב ב"החדשות" • עפ"י החשד, גורמים שונים הצליחו תמורת תשלום של אלפי שקלים למתווכים, להיפגש עם בכירים במשרד הבריאות כדי לשכנע אותם לקדם את ענייניהם

ליצמן. צילום: פאש 90
ליצמן. צילום: פאש 90



המשטרה חוקרת כבר יותר משנה חשד למעשי שחיתות שנעשו על ידי בכירים במשרד הבריאות. חקירת המשטרה מתמקדת בחשד שגורמים שונים הצליחו תמורת תשלום של אלפי שקלים למתווכים, להיפגש עם בכירים במשרד הבריאות כדי לשכנע אותם לקדם את ענייניהם שנוגעים לתחומי המשרד, כך חשף הערב (חמישי), כתב המשטרה של חברת החדשות, משה נוסבאום.

החקירה - שנפתחה בעקבות תחקיר "החדשות", מתנהלת כבר יותר משנה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בליווי צמוד של פרקליט מהפרקליטות. החקירה החלה בעקבות התחקיר של חיים ריבלין, בסיוע התחקירנים עמרי מנשה ויולן כהן, שהראה כיצד לאחר שהעבירו למתווך מעטפות על אלפי שקלים במזומן, הצליחו נציגים של חברה פיקטיבית שעוסקת כביכול בייצור סיגריות אלקטרוניות להיפגש עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות – הפרופ' איתמר גרוטו, ואחר כך גם עם יעקב ליצמן עצמו – אז שר הבריאות וכיום סגן השר.

כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', הפגישות עסקו ברעיון כיצד לקדם מכירות של סיגריות אלקטרוניות. הערכה היא שחקירת המשטרה גלשה גם לגורמים ולחברות אחרות, שעל פי החשד ניסו בדרך זו לקדם את ענייניהן במשרד הבריאות.

בשעתו, השר ליצמן טען בתוקף שלא ידע על התשלומים של אלפי שקלים שהועברו למתווכים כדי להיפגש איתו, ולדבריו: "הוא נפגש עם כל מי שרוצה להיפגש עמו".
משרד הבריאות חשדות שוחד חקירה סיגריות אלקטרוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד