ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

החרדית שגררה סערה: "הנשים חזקות"

רחלי גנות, מנכ"לית חברת רייצ'יפ שנבחרה להדלקת משואה בטקס יום העצמאות הקרוב, עונה לטענות שהיא עושקת כביכול את עובדותיה - ל'מקור ראשון': "הנשים החרדיות בהייטק מגיעות מרקע מקצועי בסיסי שדורש את השקעת המעסיקים"

החרדית שגררה סערה: "הנשים חזקות"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90





בראיון למקור ראשון, עונה רחלי גנות, החרדית שנבחרה להדליק משואה למבקרים שטענו שהיא עושקת את עובדותיה - וטוענת כי הנשים החרדיות המגיעות לעבוד בהייטק לא מנוצלות וכי הן מגיעות עם ידע בסיסי בלבד שמחייב את המעסיקים להשקיע בעובדות: "מאות הנשים החרדיות שעובדות בתעשיית ההייטק, מגיעות לרוב מרקע מקצועי בסיסי, שדורש השקעה של המעסיקים", אומרת גנות, "הן רוכשות ידע וניסיון מקצועי שמאפשר להן להתקדם במהירות בענף".

על המהנדסות החרדיות העובדות בחברה שלה, 'רייצ'יפ', אומרת גנות: "המהנדסות אצלנו יכולות להתקדם מהר מאוד לשכר בן 5 ספרות והדבר החשוב הוא שהן גוררות את המשפחות שלהן כלפי מעלה וזה משפיע על כל הסביבה הקרובה".

יחד עם יזם ההייטק איציק קרומבי הקימה גנות את 'פורום ההייטק החרדי'. בכובעה כמקימת הפורום היא טוענת כי העבודה בהייטק מתאימה ביותר לציבור החרדי: "המגזר החרדי וההייטק זה סיפור הצלחה. זה מקצוע שמאפשר עבודה לפי כללי ההלכה, עם הרבה גמישות בשעות. ראו שזה עובד - נשים עובדות ונשארות חרדיות, הבעלים שלהן נשארים בגולל והמשפחות מצליחות להעלות את רמת החיים".

גנות הגיבה גם לסערה שהתעוררה בעקבות פסיקת בג"צ שחייבה את המדינה לצרף נשים לקורס המיועד לחרדים בשירות המדינה: "בניגוד לסטריאוטיפ הרווח הטוען כי נשים חרדיות הן נשים חלשות שנמצאות תחת שליטה גברית, הנשים החרדיות הן חזקות ומודעות מה טוב להן", היא אומרת ומוסיפה: "קיים מתח בין החשיבות של שוויון הזדמנויות ובין השמירה על ערכים תרבותיים - ובמקרה זה גם ההלכתיים. מצד שני אני חושבת שאין מקום להפרדה מגדרית במרחב הציבורי. במקרים שההפרדה לא פוגעת באף אחד ונשים מבקשות להחיל על עצמן את ההפרדה, אני חושבת שצריך לכבד את רצונן".

על התגובות שקיבלה גנות לבחירה בה להדלקת המשואה ביום העצמאות הקרוב היא אומרת: "אחים שלי האברכים לא ישתתפו בטקס. כל המשפחה שלי מכבדים מאוד, תומכים ומפרגנים, אבל הם לא משתתפים בטקסים מסוג זה. רוב התגובות בקהילה החרדית חיוביות".
רחלי גנות הדלקת משואות מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד