י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לייבל'ה באפטר פסח: הבכיר הש"סי שחנה באדום לבן

והשבוע בלייבל'ה: איש הרדיו והיחצ"ן שנתקע בלי מפתח, היחצ"ן החייכן שחגג פסח במזרח הרחוק, וענק הזמר שלא מצליח להגיע 'לגבהים' של הזמר החדש

לייבל'ה באפטר פסח: הבכיר הש"סי שחנה באדום לבן
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



פסח בחו"ל

לייבל'ה התרווח בכורסת ביתו אחרי החג, נכון כבר עבר שבוע אבל לייבל'ה זוכר את כל המצוות ומטעמי החג, (לשואלים בפרטי: כן, לייבל'ה אוכל שרויה). הוא מחבב את החג הזה עד למאוד, ותתפלאו- זה החג הכי אהוב עליו מבחינת האוכל, מבחינת הילדים השובבים - ובכן זה קצת סיפור אחר.

ראשית לייבל'ה חוזר לימי ערב חג הפסח, עת ראה את המשב"ק והנכד של הגראי"ל זצ"ל דוד שפירא קונה 'כאחד האדם' ב'אושר עד' ללא עוזרים ומשמשים כיאה לאדם צנוע המסתפק במועט.





בהמשך אף ראה לייבל'ה את הנכד שורף את החמץ בצומת הרחובות, 'רבי טרפון – הגר"א' בעיר, לייבל'ה שמח על הנחמה פורתא שכעת יש לנכד זמן לשרוף את החמץ.








לייבל'ה חשב לעשות חלק מימי החג בשדה התעופה, כי כידוע פסח הוא גם חג הטיסות ליעדים בעולם. אז נכון שלייבל'ה לא יוצא מהארץ אם לא קיבל היתר ממורה הוראה או הזמנה עם כרטיס מפנק, (הראשון מבינהם). אך שליחיו של לייבל'ה ראו בשדה התעופה את הסופר ואיש החינוך חיים ולדר נערך לטיסה ואוכל את החמץ האחרון שנותר בידו בנתב"ג.





מי שעוד יצא ליערות רוסיה היה העיתונאי התמים מנחם מנדל גרוזמן, שם חגג את מרבית חג הפסח ושיתף אותנו עם תמונה מהממת מאותו איזור.





ודובר הרבנות הראשית יצא אף הוא מעבדות לחירות ודילג מאורלנדו למיאמי, בהשגחה פרטית לאחר הקבלת פני הראשון לציון מצא כרטיס והמריא היישר למקום. בחזור הוא נלכד בעדשה של שליחי לייבל'ה בעולם.





בזמן שבארץ העיתונאים עוסקים בזיג-זג של ראה"מ נתניהו, יש מי שעזב את הפייק ניוז המקומי ונפש במיאמי שבארה"ב, העיתונאי צביקה גרוניך עורך תוכניות הבוקר ברדיו 'קול חי'. יש לציין כי לפני כחצי שנה בזמן שהמדינה סערה גם אז בנושאים פוליטיים, לייבלה דיווח כי גרוניך חגג את יום הולדתו - ניחשתם נכון, בניו יורק שבארה"ב.





גם היועץ האסטרטגי יהודה רובינשטיין לא ויתר ויצא לבנגקוק, שם בגובה רב התפלל לקב"ה שישלח עוד לקוחות למשרד היח"צ, לייבל'ה עדיין מנסה לאתר לו קברי צדיקים בסמוך.





לייבל'ה גם לא פסח על חגיגות חול המועד ובמכנסיים קצרות: לייבל'ה תיעד את העיתונאי איתי גדסי מפגין ידע רב במשחק טניס בחול המועד פסח.





והצלם האגדי שוקי לרר לא אכזב את החג ואת האנשים המצפים לו בחג, לרר נצפה תופס שמש עם יו"ר זק"א יהודה משי זהב במלון בנתניה.





אפרופו לרר, הבן נפתלי שכבר הפך למעצמה בפני עצמה - הודיע השנה כי אין לו כוח לעלות ברגל בחג לקומה ה-12 במלון והוא בחר לעשות את החג בבית שמש בסמוך לחסידות 'ויז'ניץ בית שמש' עם הרבי החדש. למרות שאסור לצלם - נפתלי ביקש לשהות קרוב לרבי. 

לאחר החג הגיע לרר הצעיר לצלם בירושלים, שם פגש את זקן הצלמים החרדים ברוך אוביץ המחלים מניתוח והשניים הסכימו להצטלם ככבוד לבקשת לייבל'ה.





לייבל'ה חושף כי שבוע לפני חג הפסח - בקול חי הקליטו ראיון חג עם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, הראיון הוקלט בפינת החי בעיר - הבית השני של פרוש. בזמן שטוקר בילה בחג במלון של טראמפ, ולבש את לבושי המקום, הראיון שודר באחד מימי חול המועד.








ואפרופו אלעד, הנה דיווחון קצר על סיום אירועי חול המועד פסח באלעד, לייבל'ה תיעד את האדריכל שעמד מאחורי הפקת אירוע הענק לילדים, הלו הוא יחיקם גמליאל מחזיק מחלקת הנוער בעיר, שמציל נערים מהידרדרות לרחוב - בישיבת סיכום שעות לעובדי הפארק, את הפעילות סיכם עם רועי גרשי, רכז תעסוקה לנוער בעיר.





בחול המועד האחרון הופיעו זמרים מפורסמים בכל העולם, שניים מהם אברהם פריד ועמרם אדר הופיעו בפני באי בית מלון באורלנדו שהפך למלון כשר לקהל שומרי מצוות מכל העולם, גם מישראל. במהלך ההופעה התברר לאברהם פריד שנשוא הדואט שלו מעט גבוה ממנו. פריד לא התעצל - הביא כיסא, טיפס עליו ושר עם עמרם אדר כמה מלהיטיו...





ובחול המועד רגע לפני שנאם במעמד הקבלת פני רבו נראה יו"ר 'דגל' מוישה גפני מסתודד ליד השטיבלא'ך של בית הלל עם איש הרבנים וההשקפה רפאל מאיר, מאיר אמנם לא שיכנע את גפני לעבור למכשיר כשר כי המכשיר שלו 'מוכשר' אך השניים עברו על הנאום אותו ישא בהקבלת פני רבו עם כל הדיוקים שצריך בכזה נאום רגיש בציבור הליטאי.





ובמעמד עצמו ראה לייבל'ה את ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן מגיע היישר למעמד ומסכם לבצלאל קאהן את אשר ראו עיניו.





ועוזרו של זייברט יוסי צימט נכנס עם הבוס להתברך בחג אצל הרבי מבעלזא בירושלים, צימט כאבא מסור הגיע עם בנו הקטן שזכה להתעיינות אצל הרבי שאף חילק לו אגוזים וקליות.





ובחול המועד לייבל'ה הגיע לבית הנגיד מנדבורנה ר' דובי רוט בגבול בני ברק-רמת גן, שם נערכה סעודה דווקא בחול המועד עם מטעמים מיוחדים שהוכנו במטבל של חג הפסח, למרות שלייבל'ה דוגל ב"מען מישט זיך נישט" הוא אכל כמו שלא אכל מעולם, במהלך הערב שורר הזמר אלי שפריי מארה"ב והערשי לוקר עם אורגן וגיטרה.



מימונה ויין?- רק בארץ

מייד במוצאי חג הפסח לייבל'ה לא ויתר על אכילת חמץ שנטחן לאחר החג, כנהוג בתפוצות. ושם את פעמיו לחנות פיצהל'ה בבני ברק לשם הגיע כדי לזכות במשולש פיצה בכשרות 'אגודת ישראל' המהודרת, לייבל'ה ראה שובל ארוך של תור, הבחין גם ברכב החונה באדום לבן שם גילה את השר לשעבר אריאל אטיאס שהגיע עם בני משפחתו לאכול חמץ.





לייבל'ה תהה מה לשר לשעבר המתגורר בירושלים ומניין הוא חוזר בשעה מאוחרת כזו? האם יתכן שהייתה פגישה עסקית או פוליטית?, התברר כי השר לשעבר עשה את דרכו חזרה לאחר חג פסח מרומם בוילה של הנגיד שלום פישר בצפת. לייבל'ה שמע כיצד הוא מספר למשפחתו כי הוא עדיין זוכר את הפיצה מתקופת בד"ץ 'בית יוסף' והוא חייב לטעום משהו. והנה לייבל'ה תיעד את השר החל בחיפוש מקום חניה ולבסוף כמובן גם אכילת הפיצה.








בהמשך ראה לייבל'ה בדלפק הפיצריה גם את האיש שעומד בדלת ברחוב רשב"ם בבני ברק, הלא הוא שמוליק וולף שהיה חייב לאגור כוחות מחול המועד עת הרגישו כמה את מרפקיו במעמד הקבלת פני שר התורה בשכונת 'רמות' בירושלים. שם כידוע היה צריך קצת להזיז אנשים בכניסת הגר"ח קנייבסקי למעמד.





ובמוצאי חג הפסח לייבל'ה ראה את הח"כ הטרי ינון אזולאי, מארח בבית חמיו את כל המי ומי לחגיגת מימונה מרכזית אזולאי, חילק מופלטות וגם החסידים כדוגמת שייע טננהויז הרל"ש של סגן השר פרוש טעם 'מופלטה' טובה לשמחת כולם.





אפרופו מופלטות, בחגיגה של אלי דדון בבני ברק, סגן ראש העיר של ש"ס נצפה האיש מאחורי הכתיבה בש"ס סגן עורך 'הדרך', אשר מדינה טועם מהמופלטות של גברת דדון. לייבל'ה רצה להתעניין איזו מופלטה הכי ערבה לחיכו, אך לא רצה לעורר מהומות.





והעסקן האלעדי הבכיר, מוישי רבר מאכיל את העורך הראשי של 'בחדרי' יעקב גרודקה במופלטה לצד אפרים רוזנשטיין מ'לאומית' ומחשובי חסידי 'סלאנים'.





לייבל'ה הגיע בליל יום השואה לעיר התורה בהרי יהודה שם חגג איש יחסי הציבור המוכשר יוסי רוזנבוים את שמחת הכנסת ספר התורה לבית המדרש קרלין, החגיגה התקיימה קודם כניסת יום השואה (שספר התורה נכתב גם לזכרם), השתתפו כל השרים בארץ, למעט חברי הקבינט שלא יכלו להגיע- אלו שהגיעו זכו כראוי לכבודה של תורה ביין משובח מחיליק האגדי.





באולם הסעודה בהפקת ענק שטרם נראתה בעיר ביתר השתתפו כל המי ומי, לייבל'ה קלט את סגן עורך 'משפחה' שמעון ברייטקופף שהתחדש בערב החג בכיפה מסוג אחר, נראה מסביר לסגן של בית שמש שמוליק גרינברג עד כמה הסיכויים קשים אם בכלל, לרוץ לראשות. גרינברג מצידו אמר שיקבל עליו כל הכרעה של הוועדה שהוקמה על ידי גדולי ישראל.





בהמשך ראה לייבל'ה את מפיק העל מאיר מרגלית שנראה בסלפי יין עם הצלם שלומי כהן, שלא פספס יין ואישים להתרועע עימם.





ומאחורי הקלעים בחגיגה הגדולה בביתר לכד לייבל'ה לתמונה משותפת את עמודי התווך מאחורי היחצ"ן הדגול, מימינו עוזרו האישי הנמרץ והמסור חיים אבוביץ' עטור בספודיק מהודר, ומשמאלו נחמן רוזנברג מהתותחים בצוות ypr.





ואם כבר הזכרנו את שלומי הצלם, לייבל'ה מספר כי כהן תועד חוזר מנתב"ג מחופשה של חודש בחו"ל, לאחר שהוציא לכולם את העיניים בתיעודים שהעלה ב'סטורי' שלו.





ומי שזכה לכבוד מלכים בארה"ב, היועץ הרפואי הרב יוסף ערבליך כשהנהלת בית החולים הגדול בניו-יורק NYU אירחה אותו כהוקרה על שיתוף הפעולה עם "למענכם" שבראשה הוא עומד. בתוקף תפקידו מפנה הרב יוסף מטופלים לבית החולים במקרים בהם לא ניתן לטפל בישראל.





ואפרופו חו"ל, בחול המועד ראה לייבל'ה באומן שבאוקראינה את האחים הקדושים ר' איציק שטרן מאלעד, והנגיד המישקולצאי מפתח תקוה ר' ברוך שטרן, השניים הגיעו בשיאו של הנופש החברתי שנערך בקייב. לייבל'ה יודע לספר כי הם התפללו אצל רבי נחמן על העסקים בארץ.





לייבל'ה דיווח בעבר על שיעור דף היומי היוקרתי הנערך באזור שכונת רמות בירושלים, שם מתקבצים כולם לשמוע את דבריו של המגיד ר' יחיאל סבר שמידי בוקר מצליח לאגד בשיעור עשרות אנשים. בין משתתפי השיעור בעלי עסקים אחד מהם איש יחסי הציבור קובי סלע שיצא ממשרדו עם הגמרא לשיעור ועל הדרך נטרקה הדלת והופ' המפתח בפנים, מה עושים? אז כנראה שמי שעוסק בתורה מוצא ישועה, משתתף השיעור אלי פולק מאיחוד הצלה גייס בשקט את 'הפורצים' וכך מיד אחרי השיעור כבר יכל סלע להיכנס למשרד ואף לארגן את הנסיעה לאיטליה.





וח"כ מיכאל מלכיאלי נראה בחמישי האחרון בשדה התעופה 'קטוביץ' בפולין - חזר לארץ לאחר שבוע בחו"ל עם משלחת קק"ל.





ברכת האילנות מתבצעת בדרך כלל בראש חודש ניסן, אך ידעו חז"ל כי אנשים עסוקים זקוקים 'למועד ב', העיתונאי אריה ארליך, נצפה השבוע כשהוא מברך בדבקות, בעיני יוצר הממים של לייבל'ה הלא הוא יוסי חיים, נראה היה כי זו המחשבה העוברת במוחו של ארליך.





ושבי רפפורט מנהל קשרי ממשל ב'איחוד הצלה' נצפה בבית סבו בפולין ביום השואה לשם נסע לבדוק אם הממשל תקין.





בנמל התעופה 'שופן' בורשא שבפולין נצפה סופר 'המבשר' יקותיאל יהודה גנזל, יחד עם היחצ"ן והאסטרטג יועץ התקשורת והבעלים של משרד יחסי הציבור 'דעות', יוסי טאטיקה. כשהם מסיימים סבב סיקור מוצלח לפעילותם של שליחי חב"ד בעיר לקליטת המוני הצעירים הפוקדים את פולין לקראת יום השואה.





והצלם המוכשר בעריש פילמר נצפה בחול המועד פסח שקוע במכשירו ברחובות קרואטיה.





העורך הראשי בדימוס ריגש בתוכנית הרדיו החדשה שלו בבוקר חמישי ב'כאן מורשת', כשהביא לשידור את סבתו - חסידת 'בעלזא' בת 94 שנחשפה לראשונה בסיפורה האישי, לייבל'ה התרגש.
ואם כבר הזכרנו את את מני. ללייבל'ה נודע שמני גירא שורץ התקדם לטלוויזיה והפך לחבר קבוע בתוכנית הדגל של ערוץ 20 'הפטריוטים'.

מה שחושף לייבל'ה לראשונה הוא על ג'וב חדש ברדיו, הפעם ב'קול חי'. גירא-שורץ משמש כיועץ אסטרטגי לבניית אופי מוזיקלי ופלייליסט לתחנת הרדיו המוזיקלית הראשונה לציבור החרדי 'קול חי מיוזיק', לקראת סיום תקופת ההרצה ותחילת ההשקה הרשמית.

ובמגדלי 'בסר' באזור התעשייה של בני ברק, תיעד לייבל'ה את אוריאל בוסו חבר מועצת העיר מש"ס בפתח תקווה סוגר דילים.





ואפרופו בסר חבר מועצת העיר אלעד אבי דיין, נצפה השבוע בחניית 'בחדרי חרדים', לאחר שהגיע לפגישה בבנייני בסר.





חבר הכנסת מנחם לייזר מוזס נצפה השבוע ברחבת הכותל המערבי. היה מי שטען כי בהיותו חבר בוועדת חוץ וביטחון הוא הגיע בכדי להתפלל לקראת תקיפה אפשרית של צבא ארה"ב בסוריה.





ועוד 'בקטנה' על מוזס, בהיותו נציג ויז'ניץ בכנסת מקורב ל'בעלזא' ואף משתתף קבוע ב'סערט ויז'ניץ', הוא לא החמיץ את הנסיעה ההיסטורית ב'סערט' לעיירה 'ויז'ניץ' באוקראינה וכך עלה למטוס, שם פגש את מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר לאחר חג עמוס במירון עושה את דרכו למעז'יבוז'.





ומי שעוד נסע לאחר שחוייל והתגייס היה מלך זילברשלג מהתאגיד 'כאן' שפשט את מדיו, לבש את הכובע סמט שם תיק גב והמריא היישר לאוקראינה.





גם מקומו של האבא ההיסטוריון האגדי דוד חיים זילברשלג לא נפקד, ואף הוא המריא. לייבל'ה לכד אותו מתפלל תפילת שחרית ליד ציון הבעל שם טוב הקדוש במעז'יבוז'.





לי'בל'ה קפץ לביקור קצר במוסקבה שם התקיימה בר מצווה לשליח הרב דוד מודנשטיין מנכ"ל קרן לבייב "אור אבנר" במקום הופיעו מקהלת נרננה מישראל שקפצו גם הם לביקור בזק של פחות מ 24 שעות ונתפסו בתמונה משותפת עם השלוחים של כל חבר העמים. צילום : שניאור שיף



שרשרת שמחות

שרשרת שמחות גדולה: ברכת מזל טוב למפיק האגדי מוטי רבינוביץ מנהל חברת 'טיפ הפקות' לרגל הולדת בנו. השלום זכר נערך בליל שבת בקלויז 'באיאן' בגבעה ב' בביתר. וכך נראית ההזמנה ששלח לחברים והדביק בבית מדרש.





ברכת מזל טוב למשב"ק הרבי מפרמישלאן, הרב מעכל שטרנקוקר לרגל הולדת נכדו, בן לחתנו מנדי לנדסמן דובר חצר פרמישלאן ומזכ"ל המוסדות, בנו של סופר 'משפחה' הרב ירוחם לנדסמן.

וברכת מזל טוב לסופר 'המבשר' ר' אשר קליין בחיפה לרגל אירוסי הבן בשעה טובה, ברכה אחת גם לסבא המנצח ר' חיים בנט.

ברכת מזל טוב לצלם של לונדון לאבי יודייקין, לרגל הולדת בניו התאומים בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאורגניסט, מנדי גולדברג לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

וחגיגה גדולה השבוע: נפתלי שלמה רוזנברג מנהל המדיה של משרד 'בולטון פונטציאל' ומחשובי חסידי 'ספינקא דונולו לרגל שמחת הבר מצוה לבנו, שם השתתפו כל המי ומי ונשלחו מתנות מכל המדיות השונות.











ברכת מזל טוב לבחור החשוב שיי'ע קופמן, נאמן ביתו של הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' לרגל אירוסיו. מספר ימים קודם שהתארס ראה לייבל'ה את קופמן בכותל מביט על המכשיר הסלולר, כנראה השדכנית התקשרה בעת שהלך עם ראש הישיבה להתפלל. לייבל'ה היה באירוסין בביתר ומגיש תמונה יפה איך בפעם הראשונה נראה קופמן כשהוא יושב ולא עומד.








וברכת מזל טוב לאיש והאגדה, שרוליק וינברגר. שלייבל'ה עוד זוכר אותו מתקופת קול חי לרגל הולדת הבת, הקידושא רבא נערך בשבת בבוקר בבית המדרש 'טאלנא' ברחוב רבינו גרשום בירושלים, עם כל התפריט הקולינרי שרק אתם מדמיינים.
לייבלה רכילות חרדית אריאל אטיאס מנחם אליעזר מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד