י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

100 טילי שיוט: הפצצה מהאוויר על סוריה

ארה"ב, צרפת ובריטניה תקפו בשבת לפנות בוקר בסיסים צבאיים, מכוני מחקר ומתקנים לאחסון נשק כימי בסוריה - בתגובה למתקפה הכימית של משטר אסד בעיירה דומא • רוסיה: "הפרה של החוק הבינלאומי" • נתניהו: "תמיכה מלאה בהחלטת טראמפ"

צילום  פיקסביי
צילום פיקסביי



בתגובה לתקיפה הכימית של משטר אסד: ארה"ב, צרפת ובריטניה תקפו היום לפנות בוקר (שבת) בסיסים צבאיים, מכוני מחקר ומתקנים לאחסון נשק כימי בסוריה.

הנשיא טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעו על הפעולה המשותפת לשלוש המדינות. שר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס, אמר כי רוסיה לא קיבלה הודעה על המטרות שהותקפו. הפעולה בוצעה בתגובה למתקפה הכימית של משטר אסד בעיירה דומא, שלפי דיווחים נהרגו בה כ-70 בני אדם.



טראמפ אמר כי ארה"ב ביצעה "תקיפות מדויקות" נגד מטרות בסוריה שקשורות ליכולתו של משטר אסד להשתמש בנשק כימי. מקור בממשל אמר כי שוגרו 100 טילי שיוט מסוג טומהוק, בדומה לתקיפה הקודמת שביצעה ארה"ב נגד משטר אסד. שגריר רוסיה בארה"ב, אנטולי אנטונוב, מסר: "שוב, רוסיה מאויימת. הזהרנו שלפעולות כאלו יהיו השלכות".

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה במועצת הביטחון בשבת, כי ארצות הברית "נעולה וטעונה", לדבריה, "אנחנו מוכנים לשגר עוד תקיפה נגד סוריה, אם ממשלת סוריה תשתמש שוב בנשק כימי".


הרס במרכז המחקר בברזה, היום

"דיברתי עם הנשיא הבוקר והוא אמר, אם המשטר הסורי ישתמש שוב בגז הרעיל הזה, ארצות הברית נעולה ומועמסת", הוסיפה ניקי היילי, "כאשר הנשיא שלנו מצייר קו אדום, הנשיא שלנו אוכף את הקו האדום. המעצמות המערביות יכולות להכות שוב".

את הדברים אמרה בדיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם, לאחר שרוסיה קראה לישיבה מיוחד, לאחר שארה"ב ובנות בריתה שיגרו טילים על מספר מטרות בסוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי: "לפני שנה הבהרתי שישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטתו של הנשיא טראמפ להתייצב נגד השימוש וההפצה של נשק כימי. נחישותו של הנשיא טראמפ ותמיכתה של ישראל נותרו בעינן.


סרטון שהפיץ ארמון הנשיאות בדמשק ובו נראה אסד "מגיע לעבודה" כהרגלו

"הבוקר, בהובלה אמריקנית, ארצות הברית, צרפת ובריטניה הוכיחו שמחויבותן למאבק בנשק כימי אינה מוגבלת להצהרות בלבד.

"לנשיא אסד צריך להיות ברור שמאמציו הבלתי אחראיים להשגת נשק להשמדה המונית והשימוש בו, התעלמותו הבוטה מהדין הבינלאומי ונכונותו לאפשר לאיראן ושלוחותיה להתבסס צבאית בסוריה - מסכנים את סוריה".
ארהב סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד