ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרבי לא הביט על הקהל: כך נראתה שבת ההכתרה בויז'ניץ ירושלים

בעוד אחיו האדמו"רים החלו להנהיג את קהל עדתם מיד עם תום השבעה, האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים, ערך השבת לראשונה טיש בפני מאות • אחד החסידים תיאר ל'בחדרי חרדים' את הטיש הראשון: "הוא התנועע כמו ילד מצד לצד וכמעט נשכב על השולחן"

הרבי בטיש במוצאי שבת
הרבי בטיש במוצאי שבת



שבת הכתרה מרוממת עברה על חסידי ויז'ניץ ירושלים, שערך לראשונה את שולחנו מאז הוכתר לאדמו"ר, חודש לאחר הסתלקות אביו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

הטיש נערך בהיכל בית המדרש הגדול 'סלאנים' ברחוב דורש טוב בירושלים. אחד החסידים תיאר באוזני כתב 'בחדרי חרדים', את הטיש הראשון במחיצת הרבי; "הרבי נכנס בשעה 23:00 עם פנים נפולות ובוכיות כשבית המדרש מלא עם אלפי חסידים, כשנכנס הוא התחיל לשיר 'שלום עליכם' בעיניים עצומות, כשהוא בקושי אומר את המילים".

"בזמן הטיש הוא ישב עם עיניים עצומות והסתכל רק לצדדיו, הוא לא הביט לעבר הקהל, בזמירות שאביו היה נוהג לשורר בעצמו - הוא בכה ללא הרף, הוא התנועע כמו ילד מצד לצד, כשכמה פעמים הוא כמעט נשכב על השולחן. בחצי השני של הטיש הוא היה רגוע יותר, אך עדיין בכה. הוא היה בהתלהבות עם אש יוקדת". לאחר ארבע שעות - בשעה 03:15 הסתיים הטיש.

גם בסעודה שלישית הוא בכה באמירת המזמורים, במהלך אמירת דברי תורה הוא לא הפסיק לבכות, ודיבר על כוח יגיעת התורה, וביקש להכריז לפני הבדלה שלא לצלם כשאמר ביידיש "נישט כאפן בילדער".

עורך 'בקהילה' העיתונאי שלמה קוק, שהשתתף בתפילות, תיאר וכתב בטוויטר "קבלת שבת נוסח ויז׳ניץ - חוויה; קבלת שבת ראשונה של רבי חדש בשושלת - מעין עולם הבא. ליל שבת. התרגשות בגוש 80. לפני התיבה: הרבי מויז'ניץ-ירושלים. הנוסח מוכר, אך קולו נשנק מבכי. אחר התפילה עברנו בין מאות המתפללים, שילוב לא מוכר בין ויז׳ניצערס ותיקים לצ'אלמערס שורשיים. מזל טוב, רבי!".

"במהלך התפילה אצל הרבי מוויזשניץ (כך במקור) ירושלים נחשפתי למנהג הבא: כל ׳קדיש יתום׳ נאמר פעמיים. תחילה הרבי אומר בגפו. מיד כשמסיים ׳עושה שלום׳, מתחיל סבב נוסף מפי החסידים. הופתעתי. אגב; הכל התנהל בסדר מופתי עם גדוד משב"קים. קשה היה להאמין שמדובר באירוע בכורה. שאפו".

במוצאי שבת ערך הרבי טיש משותף עם אחיו האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש, ששהה השבת במושב מתתיהו לצורך מנוחה, לרגל מלאות ימי השלושים לאביהם הרבי זצ"ל.

הטיש החל בחצות ליל והשתתפו בו, בין היתר; האדמו"ר מבעלזא, הגאון רבי מנחם ארנסטר ר"י וי'זניץ והגאון רבי זאב ארנסטר רב קרית 'מאור חיים' בירושלים.

במהלך הטיש, ערכו האדמו"רים סיומים ואמרו קדיש בנפרד. אחר כך שניהם נשאו דברים וסיפרו על גדלותו וקדושתו של אביהם זצ"ל, כשבן דודם הרבי מבעלזא, יושב כל העת ומאזין לדברים.


תיעוד מהטיש אמש. (באדיבות המצלם)

הרבי מויז'ניץ ירושלים, סיפר מאביו עובדות והנהגות ואחר כך דיבר על שפלות עצמו. בהמשך בירך את אחיו הרבי מבית שמש, שיצליח להנהיג את קהל עדתו ביד רמה. כמו כן, אמר; הציבור סבור שרבי חדש שמתמנה מקבל כבוד וכדו', כעת אחרי שעבר את השבת, אז הוא יכול לומר לציבור, שלא מיניה ולא מקצתיה, כעת הוא רואה את הקושי שאין לשערו. והסביר; לכן דווקא הוא יכול לברך את אחיו בלב שלם שתהיה לו הצלחה בהנהגתו.

הרבי מויז'ניץ בית שמש נשא דברים אחריו, החל בדברי דרוש ומדברי תורתו של אביו. לקראת הסוף, נשנק מבכי כאשר הזכיר לטובה את אחיו הרבי מירושלים היושב לצידו, והודה לו על שטיפל באביהם זצ"ל במסירות נפש וסעד אותו בשנים האחרונות ודאג לכל צרכיו עד רגעיו האחרונים, ושיבח אותו על כך שבשנים האחרונות השליך את חייו האישיים וחיי משפחתו למען חייו של אביהם ואמר שהוא סמוך ובטוח כי זו זכות גדולה לירושלים עיר הקודש שאחיו נהיה למנהיג ובירכו בהצלחה בהנהגה.

בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר הסתיים הטיש כשהרבי מבעלזא כובד בברכת המזון.











ויזניץ ירושלים שבת הכתרה חסידות סלאנים בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד