י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו בוידאו • המקובל מתריע: מערכות הכשרות גורמות לחילול שבת

המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה יוצא בחריפות כנגד הבד"צים: "מה בצע לנו מכל החומרות שמחמירים בזמן שמחללים את השם בחילולי שבת. מחמירים במנהגים, אבל מה עם חילול השבת ההמוני?!", אומר המקובל בכאב בסרטון שצולם לבקשתו

צפו בוידאו • המקובל מתריע: מערכות הכשרות גורמות לחילול שבת



המאבק במחללי השבת: המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה יוצא בחריפות כנגד מערכות הכשרות בישראל, המעניקים כשרות למפעלים שמחללי שבת.

בסרטון וידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים' וצולם לבקשתו, נראה הרב קוק כואב בצער את חילולי השבת במפעלים.

"רבותי! ההתראה היא קשה מאוד! יש מוצרים שבם בהכשרים של בד"צים, שהם הכשרים מהודרים, אבל אחוזים גבוהים מכלי הפלסטיק שבהם המוצרים, עשויים בשבת, בבית חרושת שמחללים שם מאות יהודים את השבת מדי שבת בשבתו".



"נכון", אומר הרב קוק, "שעל פי ההלכה, על פי שולחן ערוך, זה מעשה שבת שמותר ואפשר להתיר את זה. אבל בפועל, כל ההכשרים האלה גורמים חילול שבת למאות אנשים מדי שבת בשבתו".

"אם הבד"צים או כל סוגי ההכשרים, יחזרו בהם מההיתרים שניתנים היום למפעלים שמחללים שבת, בוודאי שאחוזי חילולי השבת ירדו. הציבור שאכפת לו מהכשר הוא כ-30% ויותר, ואם יפעילו אכיפה על שמירת השבת, בוודאי שיושבתו חילולי השבת. ואם לא מפעילים אכיפה על זה – הם גורמים לחילול שבת".

את דבריו מסיים הרב: "מה בצע לנו מכל החומרות שמחמירים, בזמן שמחללים את ה' בחילולי שבת. באוכל מחמירים - כגון בקטניות שזה רק מדרבנן - וכן במנהגים מחמירים, אבל מה עם הכלים של האוכל שמהם נוצר חילול שבת המוני?!".

לסיום אומר הרב "מאוד כואב הלב לשמוע את זה, זה מאוד צורם, כואב מאוד המצב הזה, חייבים להילחם על זה. חייבים למנוע את מאות האנשים שנגרם להם לחלל שבת בשבתו. היו לא תהיה".
המקובל הרב דב קוק כשרויות חילולי שבת טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד