י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התיעוד מוכיח: 'הצעירה הדתית' הייתה חילונית עד לפני זמן קצר

לטענת צה"ל 'הצעירה הדתית' שנעצרה ושבשלה יצאו להפגין הקיצונים, אינה דתית. מתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי' עולה, שבתמונה שהעלתה לרשתות החברתיות היא מופיעה ללא סממנים דתיים. גורם ב'העדה': "היא התחזקה לפני חודש וחצי"

בהפגנה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
בהפגנה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



האם עצורה בלשכת הגיוס חילונית או דתית? הערב נערכה הפגנה אלימה וקשה של חרדים קיצונים, מול לשכת הגיוס בירושלים, בעקבות מעצרה של צעירה, אשר לטענת המפגינים, חזרה בתשובה.

לפי טענתם הצעירה מתגוררת בשכונת הר נוף בבירה, והם סירבו להתפנות גם לאחר שהמשטרה הפעילה באופן חריג רימוני הלם לעברם.

לעומת זאת, גורמים בצה"ל אומרים ל'בחדרי' כי לא מדובר בבחורה חרדית ולהצהרותיה על שמירת שבת וכשרות - אין שחר.

אך כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', הצעירה פרסמה בדף הפייסבוק שלה לפני כחודשיים, תצלום שלה בה היא מופיעה בלבוש חושפני שאינו מתאים לבבחורה בעלת אורח חיים דתי.

כותב השורות פרסם בטוויטר תמונה מטושטשת של הבחורה העצורה, תמונה שמוכיחה לכאורה את טענות צה"ל.

בעקבות התיעוד, אומר גורם בהעדה החרדית ל'בחדרי חרדים'; "נכון שהיא הייתה חילונית, אבל בחודש וחצי האחרונים היא התחזקה ושומרת שבת וכשרות, בעקבות מצבו הרפואי של אביה".

בשיחה ל'בחדרי' הוסיף הגורם כי "עוד בטרם הוחלט לצאת להפגנות, עובדת היותה חילונית עד לפני חודשיים הובא בפני דייני בית הדין של העדה החרדית, שהחליטו חרף העובדות - לצאת ולהפגין". בשעה זו, היא נמצאת במתקן צבאי של המשטרה הצבאית.

תגובת דובר צה״ל: "בשעות האחרונות התפתחה הפגנה בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים, במהלכה מפגינים חרדים הציתו פחים ואף תקפו שוטרים וחיילים. העילה להתפרעות נובעת ממעצרה של משתמטת גיוס, חרדית לכאורה.

"המשתמטת הועברה על-ידי המשטרה הצבאית למתקן הכליאה ותובא מחר להארכת מעצרה בפני שופט בבית הדין. בעקבות העימותים מספר פצועים אשר מקבלים טיפול רפואי בנקודה. המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל פועלים להרחקת המפגינים. צה"ל מגנה כל גילוי אלימות ובוודאי כנגד שוטרים צבאיים המבצעים תפקידם באכיפת חוק שירות הביטחון".
הפגנה לשכת הגיוס הר נוף העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד