י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פסקת ההתגברות • ראשי המפלגות החליטו: הנושא הגורלי יוכרע במושב הקרוב

ראשי המפלגות החליטו שבמהלך המושב הקרוב של הכנסת, תובא ההחלטה בנושא פסקת ההתגברות להצבעה. נתניהו: ״אנחנו פועלים כדי להבטיח איזון בין הרשות המחוקקת לשופטת. הנושא שאנחנו דנים בו הוא כבד משקל. פועלים להגיע להחלטה בהקדם"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



פסקת ההתגברות: ראשי המפלגות החליטו שבמהלך המושב הקרוב של הכנסת, תובא ההחלטה להצבעה.

בראשון הקרוב, ייפגשו עם השר כחלון השוהה כעת בחו״ל, כדי לשמוע את דעתו. סוכם שבמקביל ראש הממשלה נתניהו ייפגש בקרוב עם נשיאת העליון אסתר חיות.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום לראשי המפלגות: ״אנחנו פועלים כדי להבטיח איזון בין הרשות המחוקקת לשופטת. הנושא שאנחנו דנים בו הוא כבד משקל ואנחנו נמשיך לדון בו בשבועות הקרובים כדי להגיע להחלטה בהקדם״.



כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים, סיעת יהדות התורה התכנסה בשבוע שעבר לישיבה שלא מן המניין כדי לדון בחוק הגיוס, שכזכור כמעט והפיל את הממשלה בסוף מושב בחורף.

הישיבה שזומנה לקראת מושב הקיץ ארכה כשעה, במהלכה דנו הח"כים באופציות השונות לחקיקת חוק שיסדיר את מעמדם של בני הישיבות. בסיום הישיבה הוחלט להציב לראש הממשלה דרישה לעמוד בהבטחתו מסוף המושב הקודם, ולהעביר את החוק בפרק הזמן שנקבע כבר במחצית הראשונה של מושב הקיץ.

בנוסף, נרשמה החלטה לקיים דיון מעקב מדי שבוע על מנת לעמוד מקרוב על התקדמות הליכי החקיקה והמגעים מול הממשלה והקואליציה.

בהודעה שפרסמה הסיעה בשעה האחרונה נכתב כי "סיעת יהדות התורה החליטה כי עם תחילת כנס הקיץ יימשך המתווה שסוכם בסוף כנס החורף בנושא והוא יקודם לפי לוח הזמנים שנקבע. סיעת יהדות התורה תתכנס על מנת לעקוב מקרוב אחר התקדמות הנושא".

חברי הכנסת עסקו בהתפתחות של החוק אותה מבקש ראש הממשלה להעביר במתכונת המדול הבריטי, כשהוא תומך בהצעת חוק שיזמו חברי הכנסת מוטי יוגב וישראל אייכלר. חברי הסיעה הודיעו אף הם על תמיכתם בחוק. על פי נוסח החוק "בית המשפט העליון אינו רשאי להכריז על בטלותו של חוק". החוק שנועד לצמצם את כוחו של בית המשפט מול הכנסת, עשוי למנוע התנגדות עתידית של בג"ץ לחוק הגיוס שיעלה במהלך הקיץ.

תוך כך, השר יריב לוין הודיע לשר נפתלי בנט בישיבת ראשי הקואליציה: "אתם רוצים רק פסקת התגברות נקודתית. ההצעה הזאת חלשה, אנחנו רוצים לקדם הצעה יותר חזקה ורחבה. אני דיברתי עם סמוטריץ והוא הודה שההצעה שלו בעייתית ושיש מודלים טובים ממנה. לדוגמה - המודל הבריטי טוב יותר מההצעה שאתה (בנט) מדבר עליה. היא הוגשה בעבר וחתומים עליה יואל חסון, אביגדור יצחקי וסיעות חרדיות".

"ייתכן" אמר לוין שנצטרך בהמשך פשרה כי צריך להעביר את החוק במליאה, אבל אני מאמין שצריך ללכת על מהלך רחב יותר שיש לו יותר קונצנזוס. ללכת היום רק על פסקת התגברות נקודתית זה יגרום נזק כי לא יעמוד בבג"צ, כמו שהיה בפסקת ההתגברות בחוק הגיוס.
פסקת ההתגברות ראשי הקואליציה בנימין נתניהו מושב הכנסת בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד