י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חברת המפלגה הקיצונית השתמשה בתמונת 'אילוסטרציה' - וחטפה ביקורות

חברת מפלגת 'הלייבור' הבריטית, אשר ידועה כמפלגה אנטישמית, צייצה בחשבון הטוויטר שלה תמונה אילוסטרציה של פיצוץ בטהרן ע"י מטוס ישראלי, וכתבה כי התקיפה בסוריה בשבת האחרונה הייתה ללא אישור של הפרלמנט הבריטי והאו"ם • התמונה המזויפת גררה תגובות נזעמות מצד הגולשים ברשת החברתית

תמונת האילוסטרציה של הפצצת ישראל בטהרן. צילום: מתוך טוויטר
תמונת האילוסטרציה של הפצצת ישראל בטהרן. צילום: מתוך טוויטר



דיאנה אבוט, שרה בקבינט של צמרת מפלגת 'הלייבור' הבריטית צייצה בחשבון הטוויטר שלה ביקורת על חלקה של בריטניה בתקיפה נגד סוריה בשבת האחרונה לפנות בוקר.

כזכור, ארה"ב וצרפת יחד עם בריטניה תקפו בשבת האחרונה בבסיסים צבאיים בסוריה כתגובה על השימוש בנשק כימי נגד אזרחים, השימוש בנשק הכימי יוחס למשטר אסד.

חברת הפרלמנט השתמשה בתמונה מזוייפת שפורסמה בשנת 2012, ובא נראה מטוס F-15 של חיל האויר הישראלי מפציץ את טהרן בירת איראן, התמונה פורסמה כאילוסטרציה, אך הדבר עורר את זעמם של המתנגדים שלה.





התמונה פורסמה לפני 6 שנים כחלק מבלוג תעופה עם הסבר על תוכן התמונה, וחברת הפרלמנט השתמשה בתמונה כדי להדגיש את סלידתה מההתקפה נגד סוריה על ידי בעלות הברית.

לאחר שחטפה ביקורת קשה מצד פוליטיקאים ועיתונאים על השימוש בתמונה שקרית ולא מציאותית בעליל, היא הגיבה בציוץ נוסף וכתבה "זה פתטי להתייחס לתמונה, כשהתקיפה בוצעה ללא אישור הפרלמנט ואו אישור מהאו"ם, אבל מה שמפריע לאנשים זה התמונה".





אבוט בעלת ברית קרובה של יו"ר המפלגה ג'רמי קורבין, אמרה בעבר כי "אין בסיס לטענה שמפלגת הלייבור נגועה באנטישמיות". אך בשנים האחרונות המפלגה לא מצליחה להסתיר התבטאויות אנטישמיות של חלק מחבריה הבכירים, לפני פסח נערכה הפגנה מחוץ למשרדי המפלגה בה השתתפו אלפי יהודים תומכי המפלגה שזעמו על כך שהמפלגה נותנת לאנטישמים ביטוי במפלגה.
תקיפה בסוריה נשק כימי דיאנה אבוט מפלגת הלייבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד