י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השופט: יהודים יוכלו לקרוא 'עם ישראל חי' בהר הבית

שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי בורשטיין, קיבל חלקית את תביעתו של עו"ד איתמר בן גביר, וקבע כי המשטרה נהגה שלא כחוק כאשר עיכבה אותו לאחר שקרא עם ישראל חי בהר הבית

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי בורשטיין, קיבל חלקית את תביעתו של עו"ד איתמר בן גביר, וקבע כי עיכובו לאחר שקרא עם ישראל חי בהר הבית אינו חוקי ועו"ד בן גביר זכאי לפיצוי מהמשטרה. 

ביום ז' בתשרי תשע"ו חול המועד סוכות, נכנס עו"ד בן גביר להר הבית לאחר המתנה של שעה וחצי בתור שהיה נפרד ליהודים ולתיירים. עם כניסתו החלו אנשי הווקף לקרוא לעברו ולעבר קבוצת יהודים שהלכה איתו "אללה הוא אכבר" ובתגובה קרא לעברם בן גביר, "עם ישראל חי", הקצין שעמד סמוך לבן גביר עיכב אותו לחקירה ונטען כי בקריאתו הוא הפר את החוק.

בן גביר עוכב לשלוש שעות, והגיש תביעה נגד הווקף ונגד משטרת ישראל בטענה כי הופלה בכניסה להר הבית וכי עוכב עיכוב לא חוקי על ידי הקצין. 

לפני כשנה וחצי ניתן פסק דין נגד הווקף שלא הגיש כתב הגנה, וארגון חוייב לשלם לעו"ד בן גביר סכום של חמישים אלף ש"ח, אך התביעה נגד משטרת ישראל נמשכה. 

היום פרסם השופט בורשטיין את פסק דינו וקיבל את התביעה  בכל הקשור לעניין עיכובו של בן גביר בקריאה עם ישראל חי, קיבל השופט בורשטיין את התביעה תוך שקבע כי :"בחינת התנהלות התובע מעלה שלא היה מקום לעכבו וכי העיכוב היה שלא כדין. התובע היה זכאי לפנות לאנשי המשטרה ולהתלונן נגד אנשי הווקף,  תוך כדי סיור ולאחריו נשמעו קריאות אללה הוא אכבר ואין כל פסול באמירת האימרה עם ישראל חי ואין בכך עבירה".

השופט הוסיף גם כי עורך דין בן גביר לא הוזהר טרם עיכובו וכי בכל מקרה לא הייתה עילה לעיכוב ודאי כאשר "אחת המבקרות המוסלמיות קיללה יהודי בשפה הערבית ואמרה לו לך מכאן יא כלב, וכאשר פנה יהודי לבקש את פרטיה סירבו השוטרים לקבל את הפרטים ואף לא טרחו לעכב את האישה". 

יחד עם זאת, באשר לטענה על אפליה בכניסה להר הבית ותור נפרד ליהודים ולתיירים למרות שהדברים הוכחו בסרטון דחה השופט את תביעתו של עו"ד בן גביר בגין הפליה וקבע כי אכן לא ניתן להתעלם מכך שבעמדת הבידוק נראה כי במשך דקות ארוכות אין כניסה של יהודים למתחם הר הבית וכי האיזור הבידוק חסום בצורה בלתי הולמת על ידי המאבטח שהוצב במקום, אך עם זאת שרירותיות בהפעלת שיקול הדעת והתעמרות בקהל המבקרים היהודים לא הוכח. 

השופט חייב את המשטרה בתשלום פיצוי על סך של ששת אלפים ש"ח לעורך דין בן גביר וכן הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין על סך של אלפים ש"ח. עו"ד בן גביר הגיב על פסק הדין ואמר: "בית המשפט נתן מתנה לעם ישראל לקראת יום העצמאות ה 70 למדינה אולם אני סבור שלא היה מקום לדחות את תביעתי בעניין ההפליה בכניסה להר הבית במיוחד לאחר שהשופט צפה בקלטת המתעדת התנהלות המשטרה. אני גם סבור שהגיעה השעה שבתי המשפט יקבעו שמותר ליהודים להתפלל בהר הבית בדיוק כפי שמוסלמים מתפללים שם, לא ייתכן שתהיה אפליה פסולה דווקא במקום הכי חשוב לעם ישראל".
הר הבית איתמר בן גביר עם ישראל חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד