י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מסתמן: הפרקליטות לא תמליץ להאשים את נתניהו בקבלת שוחד

לפי דיווח בערוץ 10, הפרקליטות לא תמליץ להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתיק המתנות בגין עבירת שוחד, אלא רק בגין הפרת אמונים, זאת בניגוד להמלצות המשטרה שהוגשו לפני כחודשים. בתיקים האחרים לא צפויה החלטה מרוככת

נתניהו. צילום: ישראל סלם, פלאש90
נתניהו. צילום: ישראל סלם, פלאש90



תיקי נתניהו: הפרקליטות נוטה להמליץ ליועמ"ש להעמיד את רה"מ לדין בגין הפרת אמונים בתיק המתנות, ולא לאמץ את המלצת המשטרה להאשימו בשוחד, כך מדווח היום ערוץ 10.

לפי הדיווח, הפרקליטות נוטה שלא להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 1000 בגין שוחד, אלא בגין סעיף קל יותר של הפרת אמונים. זאת, בניגוד לעמדת המשטרה שהוגשה לפני חודשיים, בה הומלץ להאשים את נתניהו בתיק המתנות, הסיגרים והשמפניות בשוחד.

הנטייה ללכת על הסעיף הקל יותר של הפרת אמונים היא שעבירת שוחד מחייבת ראיות של תמורה, ובפרקליטות חושבים שהעבירות המיוחסות לנתניהו קשורות יותר לעניינים של ניגוד עניינים.

לפי הדיווח בערוץ 10, לחוות הדעת המתגבשת בפרקליטות יש משמעות טקטית. במידה ונתניהו יואשם בהפרת אמונים, לא יוגש כתב אישום נגד המיליארדר ארנון מילצ'ן, ולכן הוא יוכל להעיד, כמו גם העוזרת שלו הדס קליין, שהיא עדת מפתח בתיק. ההחלטה הסופית שתוגש ליועמ"ש צפויה להתקבל רק בעוד כמה חודשים.

עוד מדווח בערוץ 10 כי גורמי אכיפה אמרו לחדשות עשר כי תיק 2000, בו נתניהו חשוד בשוחד, ותיק 4000, בו עדיין המשטרה לא הגישה המלצותיה, מחזקים אחד את השני. התלות בין התיקים מייצרת מצב של "הכול או כלום". לפי הדיווח או שבפרקליטות ילכו על שניהם ביחד בכל הכוח, או שיוותרו עליהם. בכל מקרה, בתיקים אלה לא צפויה המלצה מרוככת, כמו זאת המסתמנת בתיק 1000.
נתניהו משטרה פרקליטות תיק 1000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד