י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ההפגנות נגד מעצר הצעירה בלשכת הגיוס ממשיכות; מפגין נעצר

עשרות קיצונים הפגינו גם הערב בירושלים, נגד מעצרה של צעירה על ידי המשטרה הצבאית, ואשר לטענתם חזרה בתשובה. על הצעירה הוטלו 20 ימי מחבוש. המפגינים חסמו כבישים באזור רחוב שבטי ישראל ואת מעברה של הרכבת הקלה. מפגין נעצר

ההפגנה אמש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
ההפגנה אמש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



שוב הפגנות. עשרות קיצונים הפגינו הערב (שני), בירושלים, במחאה נגד מעצרה של הצעירה מאמש. זהו היום השני להפגנות, לאחר שהמשטרה הצבאית עצרה את הצעירה בגין השתמטות. במהלך ההפגנות נעצר מפגין.

המפגינים התרכזו בצומת הרחובות שבטי ישראל וחיים בר לב בבירה, מבעירים פחים ומנסים לחסום את הכביש ואת מעבר הרכבת הקלה

הצעירה נשפטה ונגזר עליה 20 ימי מחבוש. לפי הודעת דובר צה"ל: "המלש״בית בחרה להשתמט מהשירות הצבאי, לא שיתפה כלל פעולה עם רשויות הצבא ולא הגישה תצהיר כנדרש. רק אתמול בעת הגעתה ללשכת הגיוס טענה לראשונה כי היא דתייה לאחר חמישה חודשי השתמטות. תנאי הכרחי לקבלת פטור דת הוא עמידה בהגשת תצהיר דת כנדרש. הנ"ל ביקשה פטור משירות צבאי בתחילה על מנת לסייע למשפחתה, כמענה קיבלה הקלות ת"ש אך לא אושר פטור".


ההפגנה הערב בירושלים. צילום: 'בחדרי חרדים'.

כוחות המשטרה, בפיקוד סגן מפקד תחנת 'לב הבירה' סנ"צ עופר דרור, פיזרו בכוח את המפגינים.

כזכור, אמש (ראשון) התקיימה הפגנה בסמוך ללשכת הגיוס ברוב רש"י בבירה, לאחר שצעירה שלא התייצבה, נעצרה על ידי המשטרה הצבאית. הבחורה הועברה למתקן של המשטרה הצבאית.

ההפגנה התפתחה לאלימה, והמשטרה השתמשה בכוחות רבים, בפרשים וברימוני הלם כדי לפזר את המפגינים. המפגינים טענו כי נעשה שימוש בכוח רב מידי, והציגו את פציעותיהם בפני העיתונאים במקום.

מפגין שנכח במקום סיפר ל'בחדרי חרדים' כי מספר מפגינים נפצעו במהלך ההפגנה, וכן מספר שוטרים ובהם קצין. במשטרת ירושלים אמרו כי ארבעה שוטרים נפצעו קל.


ההפגנה האלימה אמש סמוך ללשכת הגיוס. צילום: מחאות החרדים הקיצונים, ואיתן בר - חדשות 24.

בעבר עבר נשמעו טענות מסוג נגד לשכת הגיוס ואף נערכה הפגנה נגד מעצר שתי בנות דתיות במקום. במשך 48 שעות נערכה הפגנה מחוץ ללשכת הגיוס, אך כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' היה זה פייק ניוז, ואף אחת לא נעצרה. הפעם, אכן נעצרה בחורה, אך לכאורה אינה חרדית.

בהמשך פרסמנו, כאן ב'בחדרי חרדים', כי לפי טענתם הצעירה מתגוררת בשכונת הר נוף בבירה, והם סירבו להתפנות גם לאחר שהמשטרה הפעילה באופן חריג רימוני הלם לעברם.

לעומת זאת, גורמים בצה"ל אומרים ל'בחדרי' כי לא מדובר בבחורה חרדית ולהצהרותיה על שמירת שבת וכשרות - אין שחר.

ל'בחדרי חרדים' הגיעה תמונה שהעלתה העצורה לחשבון הפייסבוק שלה לפני כחודשיים, ובה אין לה הופעה דתית. נראה כי התשובה, אולי בפנימיות אך בחיצוניות - ממש לא.

בעקבות התיעוד, אומר גורם בעדה החרדית ל'בחדרי חרדים'; "נכון שהיא הייתה חילונית, אבל בחודש וחצי האחרונים היא התחזקה ושומרת שבת וכשרות, בעקבות מצבו הרפואי של אביה".

בשיחה ל'בחדרי' הוסיף הגורם כי "עוד בטרם הוחלט לצאת להפגנות, עובדת היותה חילונית עד לפני חודשיים הובא בפני דייני בית הדין של העדה החרדית, שהחליטו חרף העובדות - לצאת ולהפגין". בשעה זו, היא נמצאת במתקן צבאי של המשטרה הצבאית.
הפגנה עצורה צהל השתמטות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד