י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התאונה הקשה בחזור ממירון: הרב גרוסמן לתלמידים: לא לנסוע בטרמפים

לאור תאונת הדרכים המחרידה בדרך ממירון ביום שישי: הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן יצא בקריאה נרגשת לתלמידים: "אל תיסעו בטרמפים, שימרו על נפשותיכם"

בחורי ישיבות תופסים טמרפים. צילום: קובי הר צבי
בחורי ישיבות תופסים טמרפים. צילום: קובי הר צבי



ותוליכנו לשלום: נשיא מוסדות מגדל אור ורבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, יצא השבוע בקריאה מיוחדת לאלפי תלמידיו, לאור תאונת הדרכים המחרידה והקטלנית בדרך חזור ממירון ביום שישי, בה הוא מבקש ומתריע אודות חובת הזהירות והשמירה בדרכים.

"חז"ל לימדונו אודות חובת הזהירות בדרכים", פתח הרב גרוסמן ואמר, "שנינו במסכת סנהדרין, כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא. הטעם לכך הוא כי כל ישראל ערבים זה לזה ומשעה שאנו דואגים להציל ולקיים אפילו נפש אחת, יש לנו זכות כאילו קיימנו עולם מלא".

"ובוודאי שחובה גמורה לשמור כל אחד קודם על נפשו, כמו שכתוב 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', וחז"ל כבר קבעו לנו כי 'כל הדרכים בחזקת סכנה', ולכן חובה על כל אחד להישמר ולהיזהר מפגעי הדרכים".



הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן. צילום: פלאש 90 צילום: הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן. צילום: פלאש 90
הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן. צילום: פלאש 90


מכאן עבר הגרי"ד גרוסמן ומסר הוראות מפורטות לבני הנוער ולצעירי הצאן: "אין לנסוע בטרמפים כלל; להימנע מנסיעה ברכבי הסעה שאינם מוכרים ולהעדיף תחבורה ציבורית; לקבוע לכתחילה את זמני הנסיעה מבעוד יום ולהימנע ככל האפשר מנסיעה לילית".

הגרי"ד גרוסמן אף הוסיף פנייה למחנכים ולמורים בכל אתר ואתר להטמיע את הערכים הללו בפני התלמידים: "את חובת הזהירות והשמירה בדרכים יש להשריש כבר מגיל הרך. אלו לא משחקים, מדובר כאן בשאלה של חיים ומוות".

כזכור, ביום שישי נהרג הבחור חיים דוב אלתר ז"ל בן ה-18 בתאונת דרכים קשה בחזור ממירון.
תאונה במירון הרב יצחק דוד גרוסמן טרמפים ונשמרתם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד