י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחרי חצי יובל שנים: מוישה גפני פורש

סגן רב משטרת ישראל, הרב משה גפני החליט לפרוש מתפקידו לאחר כ-25 שנים בתפקיד • הרב הראשי למשטרה הרב רמי ברכיהו ל'בחדרי': "הרב גפני הצליח להגיע להישגים חשובים בתוך המשטרה, הן ביחס הפיקוד למעמד הרבנים והרבנות והן ביחס השוטרים בשטח שהוקירו את עבודת רבני המשטרה"

אחרי חצי יובל שנים: מוישה גפני פורש
משטרת ישראל



לאחר חצי יובל: סגן רב משטרת ישראל, הרב משה גפני החליט לפרוש מתפקידו.

במשך עשרות שנים, הרב משה גפני כיהן ברבנות המשטרה בתפקידים שונים, כאשר מאז תחילת 2017 כיהן כסגן הרב הראשי הרב רמי ברכיהו, ובמשך כחמש השנים שקדמו לכך, מ-2012 ועד ל-2017, שימש כממלא מקום ורב משטרת ישראל בפועל.

במהלך שנות שירותו ברבנות משטרת ישראל, דאג לטפח ולהדק את הקשר בין המגזר החרדי למשטרה, הפגיש בין סגל הפיקוד לרבנים ומנהיגי הקהילות. לא אחת, כאשר נוצר קונפליקט בין הציבור החרדי למשטרה בעקבות פרשיות כאלה ואחרות, ידע גם להרגיע את הרוחות, באמצעות קשריו בפיקוד המשטרה והדלת הפתוחה שהייתה לו אצל רבני ומנהיגי הציבור.

סיום מסכת סנהדרין של שוטרי המטה הארצי בבירה בשנת 2015, בנוכחות הרב גפני כרב ראשי שייסד עשרות שיעורי תורה בבתי הכנסת של המשטרה

הרב גפני, הודיע למשטרה על כוונתו לעזוב את שורות המשטרה, כך דיווח לראשונה כתב המשטרה של רדיו קול חי בנצי ליזרוביץ, כאשר הפרישה בפועל תיכנס לתוקפה בעוד מספר חודשים, פרישה מוקדמת לגמלאות. הרב גפני, היה לכאורה המועמד המוביל לרב הראשי של המשטרה, אולם השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך החליטו להצניח מועמד מבחוץ, הרב רחמים (רמי) ברכיהו.

הרב הראשי למשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, מסר ל'בחדרי חרדים' בעקבות ההודעה על הפרישה, כי הרב משה גפני תרם במשך שנים רבות למערך רבנות משטרת ישראל בשלל תפקידים שונים ומגוונים, "בפרט בחמש שנים בהם כיהן כממלא מקום הרב הראשי למשטרת ישראל". הרב ברכיהו שיבח את הרב גפני ואמר עוד כי עם כניסתו לתפקיד הרב הראשי "מצאתי מערך רבנות מגובש ומקצועי שנוהל על ידו והצליח להגיע להישגים חשובים בתוך המשטרה, הן ביחס הפיקוד למעמד הרבנים והרבנות והן ביחס השוטרים בשטח שהוקירו את עבודת הרבנים".

בשיחה, הוסיף הרב ברכיהו, "חשוב לי לציין כי לאחרונה בלוויה לניצב בגמלאות, ביקשה המשפחה - שרק הרב משה גפני יערוך את הלוויה ויספיד את הניצב כיוון שלדבריהם הרב משה גפני הוא 'הרב של המשפחה', דבר המלמד על השפעתו הרבה של הרב בתוך המשטרה והשוטרים". לסיום הודה לרב גפני על פועלו ואיחל לו הצלחה רבה.
משה גפני רבנות המשטרה רמי ברכיהו הרב דוד לאו פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד