כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יזכור: הבן הבכור מבין 13 אחים שהפך לאב בעל כורחו

הוא הפך בעל כורחו לעמוד התווך של המשפחה עם פטירת אביו הביולוגי לאחר המחלה הארורה, הוא לא נשבר ועמד לימין אמו בהמשך גידולם של 13 אחיו ואחיותיו, שנתיים אחרי הוא שילם בחייו כאשר ניסה להציל חיים ונקלע לחילופי ירי בין כוחות הביטחון למחבלים שביצעו פיגוע במלון בנתניה

יחיא הי''ד
יחיא הי''ד



אם תיקלעו לבית העלמין 'ירקון' בתל אביב באזור 4 גוש 1 שורה 15, תתקלו במצבה של עלם חמודות צעיר, אשר שמו "ישראל מאיר" מעיד דבר מה על אישיותו.

ישראל מאיר יחיא, נולד בבני ברק בז' בטבת תשל"ד, להוריו הרב שלמה ז"ל ואמו אסתר תבלח"ט.

ישראל מאיר הי"ד, היה אח בכור ל–13 אחים ואחיות המתגוררים עד הלום בקרית ויז'ניץ בבני ברק. בתום לימודיו בישיבה קטנה המשיך ישראל מאיר את לימודיו בישיבת "מיר" המעטירה בירושלים. את שעות הפנאי שלו הקדיש להתנדבות במד"א, בסניף בית שמש, שם נודע בתור אוהב אדם אמיתי, השש לעזור בכל עת ובכל מצב.

במוצאי שבת כ"ה באדר תשס"ב (09.03.2002), סמוך לשעה 20:30, פתחו שני מחבלים פלסטינאים בירי וזרקו רימוני יד לעבר אורחי מלון "ג'רמי", סמוך לחוף נתניה, בעת צאתם מהמלון בסיומה של "שבת חתן" שנערכה במקום. ישראל מאיר שהה בנתניה באותה שבת לצורכי הרצאות. הוא חש לעבר המלון לשמע היריות, במטרה לתת עזרה ראשונה בהיותו איש מד"א, ואז מצא את מותו בחילופי הירי.

באירוע נרצחה גם התינוקת אביה מלכה הי"ד, ונפצעו כחמישים אנשים בטרם הצליחו כוחות הבטחון לחסל את המחבלים.

למשפחתו, היתה זו הטרגדיה השנייה שהיכתה בהם, שנתיים לפני הירצחו בשנת תש"ס, נפטר אבי המשפחה הרב הגאון שלמה יחיא ז"ל, מחשובי האברכים בכולל 'חזון איש', לאחר המחלה הארורה. ישראל מאיר הי"ד, בהיותו האח הבכור הפך בכל כורחו אך בטוב לבו הנדיר לעמוד התווך בבית המשפחה.

ישראל מאיר הי"ד, היה בן 28 בהירצחו. הותיר אם ו-13 אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין ירקון, בתל אביב.

יהי זכרו ברוך
יזכור נפגעי פעולות איבה ישראל מאיר יחיא פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד