י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשד שגנב: כתב אישום נגד המנהל החרדי

כתב אישום נוסף יוגש בניו ג'רזי בשל הונאה, נגד מנהל בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



בבית משפט בניו ג'רזי, יוגש בקרוב כתב אישום נוסף בחשד להונאה, נגד מנהל בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משטרת לייקווד עצרה לפני כשנה מנהל מוסד חרדי בלייקווד בחשד לגניבה והלבנת הון בסך של 630 אלף דולר.

מדובר במנהל מוסד לילדים עם צרכים מיוחדים שנעצר לאחר פנייה של משרד החינוך בלייקווד לרשויות בטענה כי המנהל השתמש בכסף שקיבל מהמשרד לצורך ניהול שוטף של המוסד, לצרכיו הפרטיים.

על פי החשד, מנהל המוסד השתמש בחלק מהכסף שקיבל להלבנה וחלק אחר השקיע בקרן הון בצורה לא חוקית.

על פי הדיווחים, בית הספר לילדים המיוחדים שמקבל כ-1.8 מיליון דולר לחודש ממשרד החינוך המקומי ומרשויות נוספות. והתקציב נקבע באמצעות נוסחת מדינה המבוססת על עלויות "סבירות, רגילות ונחוצות" לחינוך התלמידים, וכל הכספים אמורים לשמש אך ורק להוצאות התפעול של בית הספר.

התובע המחוזי טען בכתב האישום כי מנהל המוסד השתמש בקרן גיוס כספים כדי לגנוב כ-430,000 דולר למיזם עסקי אישי ו-200 אלף דולר נוספים הלבין.

התובע הוסיף כי "מנהל המוסד הפר את החוק, הפר את אמון הציבור ובגד באוכלוסיית הילדים המיוחדים. הוא היה חייב להשתמש בכל דולר לטובת הילדים בבית הספר, אבל במקום זאת הוא לקח מאות אלפי דולרים שכר לימוד מההורים כדי להמר על מיזם עסקי אישי".

מנהל המחלקה המשפטית של המחוז פנה לציבור אחרי המעצר לפני כשנה: "אנו קוראים לכל מי שיש לו מידע רלוונטי בנוגע למקרה זה ליצור עמנו קשר באופן סודי כדי שנוכל לחקור את הגניבה".

הרשויות בארה"ב מקפידות מאד על עבירות הלבנות הון ומידה ומנהל המוסד יורשע הוא צפוי לעונש מאסר ממושך של בין 5 ל-10 שנים, עכשיו מתפרסם שיוגש נגדו כתב אישום נוסף על מעילה והפעם האישום יותר חמור מהפעם הקודמת, המנהל מואשם בלקיחת מאות אלפי דולרים לצרכים פרטיים.

בארה"ב מעילה בכספי ציבור היא עבירה חמורה ביותר, אם יואשם המנהל בן ה-61, הוא צפוי לקנס של עד 750000 דולרים ובין 10-20 שנה בכלא. פסק הדין ינתן במועד מאוחר יותר.
בית ספר הונאה עבירה מנהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד