כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'בחדרי' בדק: זה מה שעושים הפוליטיקאים החרדים ביום הזיכרון

שליחי הציבור החרדי בכנסת, מקדשים היום שם שמים ונוטלים חלק פעיל בטקסי הזיכרון המצויינים ברחבי הארץ. היכן ישמשו ליצמן ודרעי כנציגי הממשלה, יניחו זר וישאו דברים? • באיזה יישוב דרוזי ינאם פרוש ומי היא הסיעה שאינה משתתפת בטקסים

'בחדרי' בדק: זה מה שעושים הפוליטיקאים החרדים ביום הזיכרון



יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל החל רשמית היום (רביעי) – מעלה על השולחן שוב את השיח סביב נושאי דת ומדינה ומחדד את הקונפליקט הקיים בתפר העדין שבין הציבור החרדי למדינה ולסמליה. עיניים רבות נשואות אל הציבור החרדי: איך הוא יכבד את החללים שנהרגו על קדושת הארץ. אולם יותר מכל – מי שנמצא באור הזרקורים – הם הפוליטיקאים החרדים.

גם השנה, יצא 'בחדרי חרדים' לבדוק, האם הפוליטיקאים החרדים משתתפים באופן רשמי בטקסי יום הזיכרון, כנציגי הממשלה והכנסת. גם הפעם התוצאות מפתיעות: רוב הנציגים החרדים שותפים לטקסים ואף משמשים בהם כנציגי הממשלה או הכנסת.

• • •

כמידי שנה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מ'אגודת ישראל', ישתתף היום בטקס יום הזיכרון הרשמי בקריית גת. ליצמן אף צפוי לנאום בפני המשפחות השכולות בעיר וישמש כנציג הממשלה באירוע המרכזי בעיר.



ליצמן בטקס הנחת הזרים הבוקר.

לא רק ליצמן, גם שר הפנים, אריה דרעי – יו"ר ש"ס, ישתתף כנציג הממשלה בטקס יום הזיכרון בבית העלמין במראר ויישא דברים בשם הממשלה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש מ'אגודת ישראל' ישמש כנציג הממשלה בבית הקברות ביישוב הדרוזי חורפיש שבצפון ואף הוא יישא דברים בשם הממשלה.

סגן שר הפנים, הפריפריה, הנגב והגליל ח"כ משולם נהרי מש"ס ישמש כנציג הממשלה בעיר נצרת עילית, שם הוא צפוי לשאת דברים.

סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס לא ישתתף באירועים רשמים משום שאינו יכול להיכנס לתוך בתי קברות בשל היותו כהן. למרות זאת, כהן ישתתף באירועים משפחתיים בו יציינו את נפילתו של אחיו הבחור אברהם הי"ד שנהרג במהלך פעילות צבאית בשנת 1956.

גם השר לשירותי דת דוד אזולאי מש"ס, שמשתתף מידי שנה באירועים רשמיים - לא ישתתף השנה באחד מהטקסים, בשל סיבות אישיות.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, ינהל גם השנה את הטקס הרשמי במינהל הקהילתי נווה יעקב. מלכיאלי שעמד בראש המינהל הקהילתי - מנהל את הטקס מזה כמה שנים. בטקס משתתפים רבים ממשפחות השכולות המתגוררות בשכונה. מלכיאלי יישא בטקס דברי תורה לזכר הנופלים.

הח"כ מש"ס דני סיידה – ייצג היום את הכנסת בטקס המרכזי בישוב דגניה שבצפון – שם יישא תפילה ודברים לזכר הקדושים הנופלים.

הח"כ הטרי מש"ס ינון אזולאי ישתתף וינאם בטקס המרכזי בכפר הדרוזי מראר. אזולאי שניהל בבחירות את המטה הדרוזי של ש"ס - מכיר אישית את תושבי המקום וביניהם גם את המשפחות השכולות.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ידרים היום לאילת שם ייצג את הכנסת ואת הממשלה באירוע המרכזי בעיר ויישא דברים בטקס המרכזי.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור יתייחד עם זיכרון קרוביו שנפלו ולא ישתתף השנה באירוע ממלכתי.

ח"כ יצחק וקנין ייצג היום את הכנסת וישתתף בטקס הממלכתי בקריית שמונה בצפון, שם יישא דברים לזכר הקדושים שנפלו.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר לא ישתתף באירוע רשמי מטעם המדינה או הכנסת, אך הוא צפוי לערוך סיור מיוחד במרכז 'איחוד הצלה' כאות הזדהות עם אנשי כוחות הביטחון וההצלה בארץ. גם יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס – לא צפוי להשתתף באירוע רשמי, אך הוא יקדיש לימוד משניות ייחודי לזכר הנופלים.

כפי שעשו בשנים האחרונות, שלושת הח"כים מ'דגל התורה' יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב וח"כ יעקב אשר – לא ישתתפו היום באירוע זיכרון רשמי מטעם הכנסת, אך גם הם יקדישו לימוד גמרא ומשניות לזכרם של הקדושים הי"ד.
יום הזיכרון יעקב ליצמן משה גפני אריה דרעי טקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד