י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נציג הממשלה הגוראי הניח זר: "היום, לב כולנו פועם איתכם"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, השתתף היום כנציג הממשלה בטקס יום הזכרון בבית העלמין הצבאי בקרית גת. ליצמן קרא פרק תהילים ונשא דברים בשם הממשלה: "היום, לב כולנו פועם עמכם. שמים הצידה מחלוקות בקרבנו, משילים מעצמנו תחושות ניכור וזרות, לטובת רגעים של חסד" • צפו

ליצמן היום בטקס
ליצמן היום בטקס



סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, השתתף היום כנציג הממשלה בטקס יום הזכרון בבית העלמין הצבאי בקרית גת. ליצמן הניח זר, קרא פרק תהילים ונשא דברים בשם ממשלת ישראל.

בנאומו בטקס אמר ליצמן, "עם ישראל כולו, מתאחד היום, זוכר ומתייחד, עם אלה ששילמו מחיר חייהם למען ארצנו. הזיכרון המדמם עוטף את כולם, ללא הבדלי גיל, דת ועדה. כולנו משפחה שכולה אחת גדולה. ביום הזה, יום הזיכרון לנופלים במערכות ישראל.

"היום, לב כולנו פועם עמכם. שמים הצידה מחלוקות בקרבנו, משילים מעצמנו תחושות ניכור וזרות, לטובת רגעים של חסד. של קשב. לאיחוד לבבות לכאבכם - אימהות ואבות, אחים ואחיות, אלמנות ויתומים - משפחת השכול.




"משפחות יקרות. כאבכם הוא מחיר האומה. יגונכם הוא קרבן הציבור. מאז אותו רגע נורא מכל, יום יום, שנה אחר שנה, אתם נושאים עמכם את הכאב שאיננו מרפה ואת הפצע שלא יוכל להגליד.

"אחים יקרים, ביום בו הכאב והזיכרון ממלאים את כולנו, הוא גם יום של הזדמנות לאומית. זה הזמן להביט אל המחבר לעומת המפריד. להתחבר אל מה שעושה את עם ישראל אחד ומאוחד.

"מורשתם של בנינו, אהובינו, אחינו ואחיותינו, לא תהיה שלמה אם לא נחיה בשלום בתוכנו. כוחה של אומה באחדותה וסוד עמידתו של העם היהודי בלכידותו ובערבות ההדדית, היפה והסגולית.

"לצערנו, למדנו להתאחד יותר בעת צרה. כאשר מסביב יהום הסער ובחדרים אימה, לבבות העם הנפלא הזה מתאחדים. אך אם נשכיל להפנים כי בני עם אחד אנחנו, בעלי גורל אחד משותף, עם סכנות ואיומים שאינם מבדילים בינינו – יהיה זה ניצחון מכריע על אויבינו. כי האחדות בינינו זה הניצחון על מבקשי נפשנו.

"במשך כל הדורות נוכחנו כי עם שיודע לשמור על אחדותו, שום כוח זר לא יוכל לו. כל עוד נדע לשלב ידיים, לאחד לבבות ולשמור על אחדותנו, אויבינו לא יוכלו לנו.

"היום, בזכרינו את החללים, אל לנו לשכוח את נכי ופצועי צה"ל, ואני מבקש לאחל להם רפואה שלמה ושיקום מלא, בעזרת השם.

"בשמם של הנופלים והנופלות ולזכרם של חללי ישראל, נפעל יחדיו לקירוב לבבות, לאחדות בין חלקי העם ולחיבור בין האוכלוסיות השונות, המרכיבות את הפסיפס היפה של ארץ ישראל.

"בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל כולו, יהי זכרם של הנופלים בליבנו לעולם – אמן.

ליצמן סיים את נאומו בפסוק, "הרנינו גויים עמו, כי דם עבדיו יקום, ונקם ישיב לצריו, וכיפר אדמתו עמו".
יעקב ליצמן יום הזכרון קרית גת תשעח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד