י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שבוע לפני מותו הטראגי: יועץ התקשורת נרתם במפתיע למאבק השבת

עולם התקשורת הוכה השבוע בתדהמה עם מותו הטראגי של יועץ התקשורת המפורסם מוטי מורל ז"ל • 'בחדרי חרדים' בסיפור בלעדי על ההירתמות המפתיעה של מורל למאבק השבת • "הוא שאל אותי שוב ושוב, 'מה עם הרב לאו' • הסיפור שטרם סופר

מוטי מורל ז"ל. צילום: פלאש 90
מוטי מורל ז"ל. צילום: פלאש 90



בלעדי ב'בחדרי חרדים' • הפגישה עם הרב הראשי, ההתנדבות למען השבת והודעות ה SMS - הסיפור שלא סופר: יועץ התקשורת המפורסם מוטי מורל, הלך לעולמו השבוע לאחר שנהרג בתאונת דרכים בתל אביב. מורל עבד לצדם של ראשי ממשלה ומפלגות פוליטיות בישראל והגה בין השאר את הסלוגן "פרס יחלק את ירושלים" שהביא לניצחונו של נתניהו. 'בחדרי חרדים' חושף מעשה מופלא שאירע עמו כשבוע ימים לפני התאונה שגדעה את חייו בפתאומיות.

מי שחשף ל'בחדרי חרדים' את המקרה, הוא היועץ האסטרטגי רועי לחמנוביץ שמשמש גם בתפקיד מנכ"ל עמותת שבת שוויון, וכך הוא מספר: "לפני כשבוע וחצי נפגשתי עם היועץ האסטרטגי מוטי מורל לשיחה עם מנטור. סיפרתי על הקורות אותי מבחינה מקצועית, קצת התלבטויות ודילמות. הזכרתי לו הרצאה שלו ששמעתי ממנו לפני 15 שנה. בהחלט – זו הייתה אחת הפגישות הנעימות שהיו לי באחרונה".

לחמנוביץ ממשיך לספר ל'בחדרי חרדים': "תוך כדי הפגישה התחלנו לדבר על מצבה של השבת הישראלית. מוטי אמר לי שמאוד חורה לו השסעים שהתעצמו בחברה בעקבות פסיקת בג"ץ וחוק המרכולים. מוטי המשיך בדבריו בשיחתו עימי: 'צריך לפצח את הנושא'. אמר לי מוטי, 'צריך לפצח כיצד ניתן להציג את השבת הישראלית כאינטרס של כלל החברה הישראלית. ברור שלא יתכן שיהיה מצב שכולם יהיו מרוצים, אבל זה לבטח פחות גרוע מהמצב כיום'".

"מוטי ביקש ממני עוד סיפורים ועוד מהלכים שביצענו בקואליציית שבת שוויון", מספר לחמנוביץ, "הוא אמר לי: 'דבר, דבר, אני רוצה לשמוע עוד ועוד. זה נושא שצריך פיצוח. מאתגר אותי לפצח את הנושא'".

לחמנוביץ ממשיך בשיחתו עם 'בחדרי חרדים': "המשכנו בשיחה וקיימנו דיון מקצועי בעניין. גלשנו לקמפיין הליכוד "פרס יחלק את ירושלים" ותמונת הזכוכית השבורה. מוטי קינח בסיפורים אודות ארתור פינקלשטיין".

כאן מגיע רגע השיא בשיחה עם המנוח: "ופתאום מפתיע מוטי ושואל: 'אתה יכול לסדר לי פגישה עם הרב ישראל מאיר לאו? אני חושב שהוא מכיר אותי' - הוסיף בצניעות שלא כל כך מאפיינת יועצים אסטרטגיים".

"עניתי לו", מספר לחמנוביץ, "'ברור. אני מטפל בזה מיידית'. פניתי ללשכתו של הגרי"מ לאו בבקשה לקיים פגישה ואף ביקשתי מבנו הרב צבי לאו שיסייע לי בכך".

"תיאום הפגישה התעכב בגלל הימצאות הרב לאו במצעד החיים בפולין. יומיים אחרי פגישתנו קיבלתי ממורל הודעת טקסט: "נו? יש תאריך". הסברתי את פשר העיכוב. עברו עוד שלושה ימים וקיבלתי עוד הודעה: "ועכשיו? יש תאריך?". הרגשתי שמוטי 'השכיר' את עצמו למען השבת ולמען החברה הישראלית". ואז לאחר מספר ימים כבר קיבלתי הודעה על פטירתו הטראגית.
מוטי מורל שבת חוק המרכולים בג''צ רועי לחמנוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד