ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב שפרן: "עוברי אורח מחוייבים להתערב כדי לסייע לחייל מותקף"

"כל התקפה כזו של יהודים על חיילי צה"ל, שכל יהודי חייב להם כבוד והוקרה לאין שיעור, היא התקפה על כל אחד ואחד מחברי הקהילה היהודית, ומעוררת בושה בכולנו" כך בגינוי שמפרסמים ארגונים יהודיים בארה"ב נגד תקיפת כוחות הביטחון על ידי חרדים קיצוניים

אילוסטרציה. צילום: דוד פ. מחאות החרדים הקיצוניים
אילוסטרציה. צילום: דוד פ. מחאות החרדים הקיצוניים



הקונטרה לארגוני השמאל? ארגונים יהודיים אורתודוקסים בארה"ב מגנים את התקיפות של סיקריקים וחרדים קיצונים נגד חרדים המתגייסים לצה"ל ולמשטרה.

האתר JTA מפרסם הודעה אותה פרסמו הארגונים, על רקע העלייה בחודשים האחרונים בתקיפות חיילים חרדים, ובו ראשי האיגודים האורתודוכסים, ומועצת הרבנים של אמריקה. במכתב הם מגנים באופן רשמי את האלימות כנגד חיילים ושוטרים חרדים.

מוישה ביין, נשיא האיחוד האורתודוכסי, אמר בהצהרה רשמית כי "אלימות של יהודי אחד נגד יהודי אחר, בין אם פיזית ובין אם לאו, מנוגדת לערכי התורה שהועברו אלינו במסורת מדור לדור, כל התקפה כזו של יהודים על חיילי צה"ל, שכל יהודי חייב להם כבוד והוקרה לאין שיעור, היא התקפה על כל אחד ואחד מחברי הקהילה היהודית, ומעוררת בושה בכולנו".

הרב מארק דראץ' רב בכיר באיגוד הקהילות אמר: "התקפות אלה הן נגד ההלכה והן נגד מי שמגן על כל אזרחי מדינת ישראל, התקפות אלה מפרידות בין חלקי הקהילה היהודית זה מזה ומהתורה".

הרב אבי שפרן, דובר אגודת ישראל באמריקה, אמר כי "אלימות לא מוצדקת נגד כל יהודי אחר היא שערורייה, תקיפת אחים יהודים, במיוחד נגד אלה שמגנים על כלל ישראל בארץ ישראל, כגון חיילי צה"ל ומשטרת ישראל, אינם ניתנים להסבר, זה מכוער ולא נכון".

עוד הוסיף הרב שפרן, כי עוברי אורח מחויבים להתערב כדי לסייע לחייל או שוטר הנתונים למתקפה.
חרדים קיצוניים גינוי תקיפת חייל חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד