י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לא יאמן: "היהודי" שהותקף - ערבי מחופש

לאחר שתיעוד בו הוא נראה מותקף על ידי מוסלמי באמצעות חגורה, גרר גינויים מכל העולם כולל של קנצלרית גרמניה ושר החוץ שלה, מתברר כי מדובר בערבי שהתחפש • הוא הסביר מדוע עשה זאת והופתע

לא יאמן: "היהודי" שהותקף - ערבי מחופש
הצלפה בחגורה צילום: צילום מסך. ארכיון בחדרי



לא יאמן: "היהודי" שהותקף על ידי מוסלמי, הוא בכלל ערבי שהתחפש.

אתמול (רביעי) פורסם סרטון שעורר סערה עולמית ובו נראה מהגר מוסלמי מצליף בחגורה בצעיר שחבש כיפה בברלין, התיעוד גרר אחריו גינויים מכל גווני הקשת הפוליטית באירופה, נגד תקיפת "יהודי" חובש הכיפה.

אפילו קנצלרית גרמניה ושר החוץ הגרמני גינו את המקרה והבטיחו לטפל בתופעות אלה ביד קשה, אך לאחר כל הדרמה, מתברר שהמותקף חובש הכיפה הוא בכלל ערבי ישראלי המתגורר בברלין.



צילום: ‎@JFDA_eV

הצעיר בן ה-21 שהותקף, התפרסם בשם אדם ארמוש, בראיון לטלוויזיה הגרמנית אתמול, הוא גילה כי למרות שחבש כיפה הוא אינו יהודי, והוא למעשה ערבי ישראלי.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, אותו אדם ארמוש החליט לערוך ניסוי - האם מסוכן לחבוש כיפה בברלין, הוא סיפר שהוא התערב עם חבר האם מסוכן לחבוש כיפה, והוא לא האמין שהוא יותקף.

"רציתי להוכיח שזה לא נכון, אבל זה מה שקרה בסוף" הוא הוסיף.

את התיעוד פרסם ארגון JFDA - ארגון יהודי לדמוקרטיה ולאנטישמיות, ובו נראה מהגר מוסלמי מצליף באמצעות חגורה באדם שחבש כיפה, המותקף צעד יחד עם חבר נוסף. התוקף היה יחד עם עוד שני חברים שצפו מהצד ועודדו אותו. המהגרים המוסלמים צעקו קריאות גנאי לשני הצעירים שנראו כיהודים.

המותקף הצליח לצלם את האירוע, ומשטרת ברלין אישרה ל-JFDA, כי היא פתחה בחקירה ומחפשת אחר התוקפים. אם לא ימצאו אותם, המשטרה תפרסם את הסרטון ללא טשטוש, כדי להגיע אל התוקף.

המקרה הגיעה עד לאוזניה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר הגיבה ואמרה, זהו "אירוע נורא ואיום. עלינו להילחם באנטישמיות בגרמניה בין אם מקורה בגרמנים או באנשים ממדינות ערב".

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, הגיב גם הוא לתיעוד ואמר: "כשאנשים צעירים מותקפים רק בגלל שהם חובשים כיפה - זה דבר בלתי נסבל. אסור שיהודים יחושו מאוימים שוב. מוטלת עלינו החובה לספק להם הגנה".

לוי סלומון, דובר הפורום היהודי לדמוקרטיה ואנטישמיות, אמר: "זה בלתי נסבל לראות צעיר יהודי שמותקף ברחוב ברובע פרנצלאואר ברג בברלין, זה מראה שיהודים עדיין אינם בטוחים כאן, אנחנו חייבים לפעול".

על פי הודעת משטרת ברלין, התוקף ניסה לפני הצליפה בחגורה, לתקוף את "היהודי" (המחופש) באמצעות בקבוק זכוכית.

כאמור, מדובר בערבי ישראל המתגורר בברלין שהחליט לערוך ניסוי ברחובה של עיר, האם יותקף בהליכתו עם כיפה.
ערבי ישראלי יהודי מחופש אנטישמיות ברלין חגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד