י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תיעוד בלעדי • ראש הישיבה על המצב הבטחוני: "למה אנחנו רגועים?"

ראש הישיבה התייחס השבוע למתיחות השוררת בצפון הארץ, בעקבות מה שקורה בסוריה השכנה: "יש כוחות, יש כוחות בדרך הטבע, יש אמצעים, אז בטוחים בכוחי ועוצם ידי" • וגם; ראש הישיבה אמר הבוקר תחנון למרות ששימש סנדק בשתי בריתות

מהארכיון. צילום: בעריש פילמר
מהארכיון. צילום: בעריש פילמר



ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מסר ביום שלישי שיחה בביתו ברחוב ראב"ד בבני ברק, בפני מרביצי תורה ואברכי הכוללים כמידי שבוע.

ראש הישיבה התייחס בדבריו לראשונה למתיחות בגבול הצפוני מול איראן וסוריה בשבועות האחרונים. 'בחדרי חרדים' בתיעוד וידאו בלעדי מדבריו של ראש הישיבה:



"המצב הביטחוני פה בארץ, המצב הביטחוני, אני לא קורא עיתונים, אבל אני שומע שיש בעולם, יש בעולם אלה שמפחדים לבוא לארץ, היה תכנית להגיע ובסוף הם לא מגיעים, לא מגיעים, מפחדים, פה זה מסוכן, מצב מסוכן, ככה זה בדרך הטבע, ככה זה בדרך הטבע". פתח ראש הישיבה את דבריו בנושא.

"אבל אנחנו פה רגועים, למה אנחנו רגועים? מפני שסומכים על ה"כוחי ועוצם ידי", יש כוחות, יש כוחות הטבע, בדרך הטבע יש אמצעים, אז בטוחים בכוחי ועוצם ידי".

"אבל זה נכון? זה לא אמת, הכל בהשגחה! הכל בידי שמים, תלוי בזכויות, זה תלוי בזכויות. אם רוצים באמת שיהיה טוב, זה חסדי שמים מה שכל הזמן בארץ... זה חסדי שמים! אז מה ש... העצה האמיתית היא לעסוק בתורה, ומעשים טובים, ותפילה, תפילה באמונה שהתפילה יכולה לעזור, זה העצה האמיתית". אמר הראש ישיבה.

"תפילה-ותפילה-ותפילה" חזר ראש הישיבה שלוש פעמים וכן "מעשים טובים, ותורה, מה שיותר תורה, וצדקה, תשובה ותפילה וצדקה, תשובה, כל אחד יודע נגעי לבבו, ותפילה, וצדקה, כל אחד להוסיף מעשים טובים וצדקה, זה מעבירין את רוע הגזירה, אז יש... על זה אפשר לסמוך, על תשובה ותפילה וצדקה".

בהמשך סיפר ראש הישיבה: "ידוע שבמלחמת העולם האחרונה, שכל ה... ישיבת מיר עם המשגיח רבי יחזקאל לוונשטיין עליו השלום, כל הישיבה ביחד, היו ביחד, לא התפזרו, לא נסעו הביתה, התלמידים נשארו בישיבה, אלו שנסעו הביתה הם בשואה לא ניצלו, אלו שנשארו בישיבה ביחד עם המשגיח רבי יחזקאל לוונשטיין עליו השלום, אלו זכו לניסים, איך לצאת... לצאת מתוך האש, מתוך לוע הארי, לצאת, היו כל מיני המצאות, דברים לא כל כך טבעיים... לא מובנים... איך אפשר להינצל, איך אפשר לעבור, עברו ליפן, ליפן, איך מגיעים ליפן? היה איזה קונסול אחד שנתן רישיון יציאה, רישיון כניסה, בתור מעבר, בתור מעבר, מה שהיה... למצוא את הקונסול הזה, היה שם... כל הדרך היה שם ניסים, ניסים גלויים היה שם כל הזמן, מכוח התורה והתפילה, מכוח האמונה. היה שם אחד היה חולה מסוכן, בחור אחד מהישיבה היה חולה מסוכן, חולה מסוכן היה, וכולם... הרופאים התייאשו, אז המשגיח רבי יחזקאל לוונשטיין אמר, יש מאמר אם יש עליו מלאך מליץ אחד מני אלף להגיד לאדם ישרו, ויחוננו ויאמר פדעהו מרדת שחת מצאתי כופר, אם יש עליו מלאך מליץ אחד מני אלף, אלף אלפים מלאכים לא מליצים יושר, מלמדים חובה, ואחד מליץ יושר, ואחד מני אלף כתוב גם בתוך המלאך הזה גם כן, אז שייך רחמי שמים, אז הוא אמר, האם אין על הבחור הזה מלאך מליץ אחד מני אלף ללמד זכות עליו? הייתכן שאין? ואחר כך התפללו תפילה, אמרו תהלים, ככה אני מתאר לי ככה, ונתרפא. נגד ה... הרופאים התייאשו. זה כוח התפילה, עם אמונה". 

"וזה הענין של אמונה, לחיות עם אמונה זה דבר... זכות עצומה מאד, לחיות עם אמונה. עושים השתדלות, כי חייבים, אבל לדעת: ההשתדלות זה גזירת הכתוב, בזיעת אפיך תאכל לחם, ורפא ירפא, ניתנה הרשות לרפאות, צריך, עושים מה שחייבים, זה חייבים, אבל להאמין שזה בידי שמים, בידי שמים, זה לא בדרך הטבע. זה עיקרי האמונה". 

"זה דברים של חיזוק, חיזוק באמונה, ואשרי המאמין, אשרי, זה מדרגות, זה לא פשוט, זה לא פשוט להגיע לזה, אז שנזכה לסייעתא דשמיא במדרגות האמונה". סיים ראש הישיבה את דבריו.

יצוין, כי הבוקר (חמישי ) במניין שחרית הקבוע של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בישיבת "משך חכמה" ברחוב ראב"ד, אמרו היום תחנון בתפילה, למרות שכובד בסנדקאות בשתי בריתות, לנינו, ולנכד משגיח ישיבת פוניבז' הגר"א גינזבורג זצ"ל.
רבי גרשון אדלשטיין סוריה המצב הבטחוני כוחי ועוצם ידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד