י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לראשונה בלב השכונה החרדית: טקס צבאי • צפו

עשרות שנים לאחר שחיילי הפלוגה הדתית נפלו במערכות ישראל ונקברו בבית העלמין סנהדריה בירושלים, התקיים השבוע טקס זיכרון ממלכתי לזכרם ביוזמת משרד הביטחון שנענה לבקשת המשפחות השכולות • לצפייה

לראשונה בלב השכונה החרדית: טקס צבאי • צפו
פלאש 90



לראשונה קיים משרד הביטחון טקס צבאי בבית העלמין בשכונת סנהדריה בירושלים, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. הטקס התייקם לאחר בקשתן של המשפחות השכולות, והוא הופק תוך ימים ספורים.

במקום קבורים חיילי הפלוגה הדתית שנפלו על משמרתם בדרך לכיבוש שער הגיא ופרוזדור ירושלים. הם נקברו על ידי הרב אריה לוין, שקבור אף הוא שם. בית העלמין סנהדריה של אותם ימים היה בחזית, ובקו האש הראשון אל מול הלוחמים הירדנים.

במהלך הטקס נשא החזן ישראל אליוביץ את תפילת 'א-ל מלא רחמים' לזכרם של החללים. אחד מן ההרוגים שנקברו במקום הוא דודו של החזן, הקדוש ישראל פיש הי"ד, שעל שמו אף נקרא אליוביץ.

פיש, שהיה חובש בפלוגה הדתית, נהרג בניסיון להציל את חברו, חובש אף הוא, שנפצע בהיתקלות. פיש, מבלי להסס חתר למגע עם חברו הפצוע, אך למרבה הצער דווקא הוא שילם בחייו.

בטקס המכובד והמרגש נישאה, כאמור, תפילת 'א-ל מלא רחמים', נאמרו פרקי תהילים, וסופרו סיפורי הגבורה של הנופלים, שמסרו נפשם על קדושת הארץ.

יום הזיכרון ישראל אליוביץ קל מלא רחמים בית הקברות סנהדריה צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד