י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יו"ר הכנסת פותח הכל: "אמרתי לרגב שנמאס לי מהשטויות שלה"

אמש, בעיצומו של טקס המשואות, אחרי קרב מכוער ומתמשך בינו ובין ראש הממשלה, נדהם יו"ר הכנסת להיווכח שברגע האמת, נתניהו מפר את הבטחתו כלפיו, בפומבי • לאדלשטיין נמאס: "אני נוהג לקיים את ההסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי"

אדלשטיין בטקס אמש. צילום: פלאש 90
אדלשטיין בטקס אמש. צילום: פלאש 90



אם חשבנו שקרב המשואות הביזארי בין ראש הממשלה ובין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כשבתווך שרת התרבות מירי רגב, הגיע אמש לסיומו, לפחות בתקשורת, נראה שטעינו. יומיים לאחר שיו"ר הכנסת - הנואם המרכזי בטקס – התבקש לקצץ את נאומו לחמש דקות בלבד, ראש הממשלה נתניהו לא התחשב כלל בכללי הטקס ונשא נאום ארוך של לא פחות מ-14 דקות.

בחודש האחרון ליוו את אדלשטיין מצלמות חדשות עשר. אמש, ברכב השרד שלו, רגעים אחרי הטקס, שוחח יו"ר הכנסת שוב עם הכתב הפוליטי של הערוץ, ספי עובדיה, התייחס לראשונה לסערה ולא הצליח להסתיר את אכזבתו מהדרך בה פעל ראש הממשלה, בניגוד להסכמים קודמים. הוא הבין את מעשה ההונאה כבר "אחרי כמה דקות של נאום", לדבריו. כשנשאל מה עבר בראשו באותם רגעים אמר אדלשטיין: "סברתי שאמינות זאת תחושה חשובה לכל מנהיג. אני נוהג לקיים את ההסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי", אמר בביקורתיות לספי עובדיה.

בפועל, הפרשה הזו, שהעיקה כל כך על השיח הציבורי, החלה לפני מספר חודשים כשרגב העבירה החלטה בוועדת השרים לסמלים וטקסים לפיה בטקס המשואות השנה, יצורפו לרשימת הנואמים ראש הממשלה והנשיא. אדלשטיין עודכן על כך בתקשורת ורק לאחר מכן זכה לשיחת טלפון מרגב. היא סיפרה לו, שפרט לאישים הישראלים, תוזמן גם אישיות בכירה מחוץ לארץ. "היא אמרה לי שהוזמנו הנשיא טראמפ והנשיא פוטין ומרגרט תאצ'ר", אומר אדלשטיין לעובדיה. תאצ'ר, כידוע, "אשת הברזל" הבריטית שכיהנה כראשת ממשלה בממלכה, הלכה לעולמה לפני כחמש שנים. "גם אני חשבתי שזה קצת קשה להזמין אותה", הוסיף יו"ר הכנסת לתהייה מדוע הוזמנה אישיות שאינה בין החיים.

הסאגה בין השניים בחודשים שחלפו הלכה והחריפה, הלכה והאמירה. רגב טענה כי אדלשטיין התבטא כלפיה באופן שאינו הולם. יו"ר הכנסת מצדו, מכיש. "אמרתי לה שנמאס לי מהשטויות שלה ואמרתי שאם היא תמשיך בדרך הזו - זו תהיה טעות פוליטית גדולה".

יו"ר הכנסת טוען לחדשות 10 כי חברת מפלגתו רבה בכל שבוע עם גורמים שונים בכנסת. זאת, אל מול הרקורד הנקי שלו לטענתו, ב-20 שנותיו במשכן. היא מיוצגת בעיני רבים כגורם מסכסך ומשסה, אל מול הדמות הממלכתית שמייצג אדלשטיין בהווייתו ובתפקידו. לטענתו, "המריבות האלה פוגעות בליכוד. היו מקרים בעבר שהליכוד ירד מהשלטון בגלל המריבות הפנימיות".

בהתייחסו לשאלה אם הוא חושב כי רגב נתפסת כימנית יותר ממנו בקרב מצביעי הליכוד, השיב יו"ר הכנסת - תושב גוש עציון – כי הוא לא מאמין שימצא מישהו שמאמין בכך: "אני לא מאמין שימצא מישהו בין חברי הליכוד שמי שכמוני, שעבר לגדיד לפני הפינוי, העקירה ב-2005 - וגר שם כמה חודשים עם בני המושב - פחות ימני ממישהו שבאותו הזמן דברר את הפינוי שלי ושל אותן המשפחות מגוש קטיף".

מטעמה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, נמסר בתגובה: "אני שמחה שבסופו של דבר הממלכתיות ניצחה והיה לנו טקס ממלכתי מכובד ומרגש. אזרחים מכל גווני החברה הישראלית הרגישו בטקס הרבה גאווה ושמחה. לא מפתיע שיולי אדלשטיין בחר דווקא בספי עובדיה, עיתונאי מולו אני מנהלת משפט דיבה. הכתבה הייתה רצופת שקרים חצאי אמיתות שלא נאמר מבוימת. כך ממשיך אדלשטיין לפגוע בליכוד בראש הממשלה ובי ולהתנהג בדרך הכי רחוקה מממלכתיות".

מטעמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר בתגובה: "שום דבר לא יעיב על הטקס המרגש של חגיגות ה-70 לעצמאות ישראל".
יולי אדלשטיין קרב המשואות בנימין נתניהו יום העצמאות השבעים מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד