י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מיוחד: כלת פרס ישראל בנאום מרגש ועוצמתי

"ארץ ישראל היא הבית של כולנו", כך אמרה הערב מרים פרץ, אמם השכולה של אוריאל ואלירז פרץ שנפלו בלבנון ובעזה • פרץ קיבלה הערב את פרס ישראל ובנאומה המרגש קראה לאחדות בין כלל חלקי העם

טקס חלוקת פרס ישראל. צילום: פלאש 90
טקס חלוקת פרס ישראל. צילום: פלאש 90





מרים פרץ, אמם של אוריאל ואלירז פרץ, שני חיילי צה"ל שנהרגו במערכות ישראל, קיבלה הערב מדי ראש הממשלה והנשיא את פרס ישראל למפעל חיים. פרץ נאמה בשם החתנים והכלות של פרס ישראל ובנאומה ריגשה את הקהל כשסיפרה על מורשת אהבת הארץ, הציפיה לירושלים שהנחיל לה אביה ועל הערכים שהיא נושאת עימה בעקבות נפילתם של בניה וקראה לכולם לכבד את האחד את השני וליצור שיח.

פרץ סיפרה על הוריה, שנולדו בקזבלנקה ולו היו יושבים בקהל לא היו יכולים להבין את דבריה, רק את המילים שהיו בעבורם קוד: ירושלים, שלום, תורה ותודה. היא תיארה את הלילות בהם סיפר לה אביה על ירושלים, העיר שבה "עצים נוטפי דבש וחלב ולרגליהם רובצים אריות וכבשים" כדבריה.

בפניה אל שאר הזוכים בפרס אמרה פרץ כי "בשונה משאר החתנים והכלות היושבים היום, קטונתי. אין בידי יצירה, לא אוכל להצביע על תגלית שגיליתי או על נוסחה שפתרתי. יש לי לב אחד שנשבר שלוש פעמים בהודעות שבר נוראיות, נפילת בני בכורי אוריאל בקרב בלבנון, פטירת בעלי אליעזר משברון לב, ונפילת בני השני אלירז בקרב בעזה"



פרץ (שמאל למטה) עם חתני וכלות הפרס. צילום: פלאש 90

על נפילתם של בניה סיפרה פרץ כי כשעלתה לארץ היא הרגישה שהגיעה אל ארץ מוכנה, היא לא תרמה מאום לבנייתה, אך היא לא שיערה כי תיאלץ לתת לארץ הזו את היקר לה מכל - את שני בניה.

כשעל הבמה ישבו בין השאר ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, שר החינוך, נשיאת בית המשפט העליון וראש עיריית ירושלים, יצאה פרץ במסר של אחדות. היא קראה לכל אחד לצאת להיפגש עם החברה הישראלית על כל גווניה, להכיל את השונות ולהבין שלמען עתיד טוב יותר עלינו ליצור שיח בריא יותר, מכיל יותר ומאופק יותר כי ארץ ישראל היא הבית של כולנו:

"זכיתי להיפגש עם החברה הישראלית על גווניה השונים. מפגשים של פנים מול פנים, מפגשים מרחיבי לב שאפשרו לי כניסתם של מחשבות והבנות חדשות. הייתי שמחה אם נצא כולנו לפגוש את הגיוון הזה, את האחרים. נכיר, נרגיש, נראה את העיניים הכואבות והשמחות, נשמע את הקולות והצלילים השונים וגם אם יש בינינו תהומות, נוכל לבנות מעליהם גשרים.

אם רק נכיר בכך שרב המשותף בינינו על המפריד, כולנו בארץ הזו חפצי חיים, כולנו חפצי שלום, זה הבית של כולנו ואין בלעדיות של אהבת העם והמולדת לצד מסוים, כולנו רוצים לזכות לראות את נכדנו בונים כאן את ביתם, מטיילים בארץ בבטחה ונהנים מנופיה. כולנו מייחלים לחברת מופת ברוח חזון נביאי ישראל ומכוח זה כולנו נושאים באחריות לאופיו, לערכיו ולעתידו של הבית שלנו".



אלירז פרץ

פרץ סיימה בציטוט מדבריו של בנה אוריאל הי"ד: "ממכלול הקוצים והצמחים שנכנסו לי לגוף אפשר להקים ערוגה של מטר על מטר, אבלו אלו לא סתם קוצים, אלה קוצי ארץ ישראל. טובים לי קוציה של ארצי מכל פרחי תבל" ואמרה שבשנת ה-70 למדינה שכבר קמה, נבנתה ופרחה, עלינו לחשוף את האור הגנוז ב"יחד" העצום של כלל שבטי ישראל.
מרים פרץ אוריאל פרץ אלירז פרץ פרס ישראל יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד