י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ארה"ב: השופט הגוי גיבה את החב"דניקים

שופט פדרלי בארצות הברית קבע לאחר תביעת עירייה כי על בית חב"ד מקומי ב'טומס-ריבר' להגביל את כמות המשתתפים בתפילות ובשיעורי תורה • לטובת בית חב"ד פסק השופט, פיצויים בסך כ-120 אלף דולרים מצד העירייה שגרמה לבית הפסדים כספיים

בית חב"ד בטומס-ריבר
בית חב"ד בטומס-ריבר



שופט פדרלי בניו-ג'רסי שבארה"ב פסק כי עיריית 'טומס-ריבר' שבניו-ג'רסי חייבת לאפשר לבית חב"ד המקומי להמשיך לפעול. העירייה גם תשלם לבית חב"ד פיצויים על נזקים שנגרמו.

השופט קבע כי עיריית 'טומס-ריבר' הפרה חוקים שונים כדי לפגוע בבית חב"ד המקומי שמנוהל על ידי הרב משה גוררי בביתו הפרטי. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

השופט וולפסון פסק כי קיום תפילות ושיעורים בבית פרטי, בכפוף למספר משתתפים חוקי, שלא גורם לרעש או לנזק לשכנים, היא חוקית, ואסור לעירייה לאסור על אנשים את חירותם הדתית, אפילו שהתפילות מתקיימות בתוך נכס למגורים. בנוסף, חויבה העירייה לשלם פיצויים בסך 122,500 דולרים, לרב גוררי.

השופט וולפסון מתח ביקורת על העירייה על הפרת הזכויות הדתיות של בית חב"ד.

למרות זאת, בית חב"ד לא יצא נקי מהסיפור: השופט הגביל את כמות המשתתפים בתפילות ושיעורים, מאחר והבניין נמצא ברחוב עם דיירים נוספים. רק 35 בני אדם יהיו רשאים להגיע לתפילות ולשיעורים, בחגים: סוכות, שמחת תורה, פסח, פורים, ל"ג בעומר ושבועות, תותר כניסתם של עד 49 איש.

בנוסף, מכוניות המתפללים לא יורשו לחנות ברחוב בו מתקיימים התפילות והשיעורים, כדי לא לחסום לשכנים את המעבר התקין אל ביתם.
בטומס-ריבר בית חב תפילות שיעורים הגבלת כמות משתתפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד