ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מחקר מזעזע: ד"ר אספרגר סייע לנאצים ב"המתות חסד"

מחקר חדש מגלה כי ד"ר אספרגר, שעל שמו נקראת תסמונת האוטיזם המפורסמת - סייע לנאצים ב"המתות חסד" לילדים מוגבלים • "חסרי ערך תורשתי" הוגדרו הילדים

ילד מאובחן תסמונת אספרגר. צילום: רויטרס
ילד מאובחן תסמונת אספרגר. צילום: רויטרס



מחקר חדש ומזעזע, מגלה כי רופא הילדים ד"ר הנס אספרגר האוסטרי, שעל שמו נקראת 'תסמונת אספרגר' שיתף פעולה עם הנאצים וסייע באופן פעיל בהריגת ילדים נכים ומוגבלים.

הרוויג צ'ך, היסטוריון לרפואה באוניברסיטה בווינה כתב כי "הדוקטור שיתף פעולה עם הנאצים והם בתמורה קידמו אותו לתפקידים טובים".

תוצאות המחקר שערך 8 שנים, פורסמו ביום רביעי האחרון במגזין היוקרתי 'מולקולרי אוטיזם'. בנוסף, מציין צ'ך, כי "על אף שד"ר אספרגר לא היה חבר במפלגה הנאצית, הוא השתתף בתכנית המתת החסד של הרייך השלישי, שנועדה להקים חברה 'טהורה' על ידי השמדה של אלה שנחשבו ל'נטל'".

ד"ר אספרגר הפנה ילדים עם מוגבלויות למרפאה הידועה לשמצה בוינה, שם הורעלו מאות למוות או מתו בגז בשנים 1940-1945. הילדים הללו נקראו 'חסרי ערך תורשתי'.

תסמונת אספרגר, היא סוג של אוטיזם, אשר מתאפיין בעיקר בליקויי תקשורת עם הסביבה. לבעלי התסמונת אין בעיה של התערות בחברה, והם בדרך כלל עם אינטליגנציה גבוהה. ד"ר אספרגר הגדיר את התסמונת כ'פסיכופתיה אוטיסטית'. ההגדרה התקבלה בקהיליית הרפואה, אם כי נמתחה ביקורת על השימוש במילה 'פסיכופתיה'.

ה'ניו-יורק טיימס' מציין כי אחד מכל 68 ילדים בארצות הברית זוהה עם הפרעת אוטיזם ספקטרום, שגורם להם להיות קצת שונים, אך הם מתפקדים בצורה רגילה.

"ממצאי המחקר עוררו ויכוח ותדהמה בקרב אנשים עם התסמונת, במיוחד אלו המזדהים עם המונח אספרגר", אמרה קרול פובי, מנהלת המרכז לאוטיזם של החברה האוטיסטית הלאומית בלונדון.

ד"ר אספרגר בעת עבודתו במרפאת ילדים. מתוך ויקיפדיה



אספרגר נאצים שיתוף פעולה המתת חסד אוטיזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד