י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

במעמד הרבי: השר ליצמן חשף ואיים

האם חסידות גור תפתח מעוז נוסף בדרום הארץ? זו השאלה שמעסיקה את צעירי החסידים המתקשים למצוא מגורי קבע בשל מצוקת הדיור. ליצמן חשף בשוויץ כי נשקלת אופציה לפתוח קהילה בדימונה • כמו כן, התייחס לחוק הגיוס ושיגר מסר מאיים לשותפים הקואליציוניים

ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



במהלך נאומו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בוועידה של 'איחוד מוסדות גור' בדאבוס שבשוויץ, הכריז ליצמן בנוכחות האדמו"ר, כי בחסידות חושבים על דימונה כאופציה לרכז שם את אברכי החסידות עקב המשבר החמור בדיור. כך על פי הקלטה מדבריו שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים'.

חסידות גור שפרצה לערד, לחצור ולקרית גת, תקים מאחז נוסף גם בעיר הדרומית דימונה, בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחודשים האחרונים, ירדו עסקני החסידות לשטח ובדקו את האפשרות, גם מפני החשש של קרינה מהכור הקיים במקום.

לדברי ליצמן "היו דירות במחיר של 330 אלף שקל, אנחנו חושבים גם להביא עוד אברכים לחצור, אבל צריך עוד מקומות, אז אנחנו חושבים על דימונה, מחפשים שם דירות ריקות, זה 20 דקות מערד, אנחנו נקים עוד מקומות".

"כמו שהרבי בעל ה'לב שמחה' זצ"ל הקים באשדוד, זה היה בתחילת העסקנות שלי, הוא שלח לשם משפחות לא צעירות כדי לבסס את המקום". אמר ליצמן.

בנוסף, שיגר סגן השר מסר מאיים כלפי השותפים הקואליציוניים על אופציית פרישה מהממשלה כפי שחזר ואמר בתקופה האחרונה: "רצינו להוביל, בהוראה של מועצת גדולי התורה את החוק שיעבור בשלוש קריאות לפני התקציב, שיכול להיות אפילו עד פסח בעוד שנה, עד שהגיעה הצעה טרומית שעברה לפני הפסח".

"אני רוצה להגיד לכם. זה שהחוק עבר בטרומית, הוא "גורנישט מיט גורנישט". הוא לא שווה כלום היועץ המשפטי יתקן, הכנסת תתקן, זה כלום. ובעוד שבועיים, שבוע, יש כנסת חדשה".

ליצמן הוסיף באם יעברו שני החודשים הקרובים וחוק הגיוס לא יעבור, נהיה חייבים לפרוש מהקואליציה".
יעקב ליצמן דימונה פרישה מהממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד