י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרודן הנודע מצפון קוריאה מפתיע את העולם

נשיא צפון קוריאה, משנה כיוון ומפתיע היום את העולם; "נפסיק את הניסויים מעל המדינות באזור, אנחנו כבר לא צריכים שום ניסוי גרעיני או שיגור טילים בליסטיים"

טראמפ וקים. צילום: רויטרס
טראמפ וקים. צילום: רויטרס



מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, הצהיר כי הוא משעה את ניסוי הגרעין והטילים החל משבת, וכי הוא יסגור את האתר הגרעיני שבו בוצעו שישה ניסויים קודמים.

ההודעה המפתיעה מגיעה, שישה ימים לפני הפגישה בין קים לבין נשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין, ההודעה מגיעה בתזמון הולם, לפני הפסגה ההיסטורית בין קים לנשיא טראמפ.

נשיא ארה"ב צפוי להיפגש עם קים בסוף מאי או בתחילת יוני, אם כי עדיין לא נקבע מיקום ותאריך מדויק.

"צפון קוריאה הסכימה להשעות את כל הבדיקות הגרעיניות ולסגור את אתר הניסויים הגדול", צייץ טראמפ זמן קצר לאחר ההודעה מפיונגיאנג. "זה חדשות טובות מאוד עבור צפון קוריאה ולעולם, זה התקדמות גדולה, מצפה לפגישה שלנו". כך טראמפ.

ה'ניו יורק טיימס' מציין, כי הצהרתו של קים בשבת הצהירה על הקפאה, אך לא הפסקה של התוכנית, מאחר והמנהיג מצפון קוריאה מרוצה מההתקדמות המהירה שעשתה צפון קוריאה בשנה שעברה, כשפיתחה טיל המסוגל להגיע ליבשת ארה"ב.

ביום שישי אמר הרודן מצפון קוריאה, כי "אנחנו השלמנו את הניסויים שלנו, ואנחנו לא צריכים יותר לבדוק את הטילים שלנו, לכן אנחנו נפסיק את הניסויים מעל המדינות באזור, אנחנו כבר לא צריכים שום ניסוי גרעיני או שיגור טילים בליסטיים לטווח הבינוני והבין יבשתי, ובגלל זה אתר הניסויים הגרעיני הצפוני שלנו סיים את תפקידו". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצפון הקוריאנית הרשמית.
צפון קוריאה ניסוי טילים קים ג'ונג און דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד