י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבי במתקפה חריפה נגד השטריימלע'ך עם השפיצים: "זה מגעיל"

במהלך שבת התאחדות שקיים הרבי מויז'ניץ עם מאות בחורי החסידות, תקף בחריפות את תופעת השטריימלים הגבוהים עם השפיצים: "אם כולם לא יקנו לחתונה שטריימל כזה, המוכרים יתקפלו" • כמו כן, חשף הרבי סיפור על השטריימל האישי שלו

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר



במסגרת שבת התאחדות למאות תלמידי רשת הישיבות הגדולות של ויז'ניץ בארץ, במושב נחלים, תקף הרבי מויז'ניץ בחריפות, את השטריימלים הגבוהים עם השפיצים שנכנסו חזק בשנים האחרונות.

מדובר בשבת מיוחדת, אותה ביקש הרבי לקיים עם כלל בחורי הישיבות גדולות במסגרת 'יום הבהיר' - יום הולדתו ה-73 של הרבי שנחוגה השבת.

במהלך דבריו בסעודה שלישית שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עורר הרבי את הבחורים מכלל הישיבות גדולות ואמר "אני לא רוצה שבחורים מויז'ניץ יקנו את השטריימל'ך עם השפיצים, "זה מגעיל", התבטא הרבי בחריפות.

"פעם בפורים שהייתי ילד שהיו רוצים להתחפש, היו מלבישים שני שטריימל'ך. היום זה נראה כמו השטריימל'ך של פורים של פעם", אמר.

בנוסף, חשף הרבי "'שטריימל מאכער' עשה לי שטריימל והזהרתי אותו קודם לכן, שלא יעשה לי שפיצים. והוא כן עשה, וביקשתי ממנו שיוריד את זה".

"אני מבקש", אמר הרבי, "אם כולם לא יקנו לחתונה שטריימל כזה ויתעקשו על זה, ויגידו לאבא שלהם שהם לא רוצים, אז כל המוכרים יתקפלו ולא ימכרו את זה, אנחנו לא אמורים להיות ב'מודה' הזאת".



שטריימל עם שפיציםצילום: שטריימל עם שפיצים
שטריימל עם שפיצים


בנוסף, דיבר הרבי על התקנות שלא להחזיק אפילו מכשירים הכשרים ושאר התקנות הקבועות לבחורי הישיבות.

הערב (מוצאי השבת) ישוב הרבי לאכסנייתו בצפת, שם ישהה עד יום רביעי פרשת אמור, אז יגיע לקהילת ויז'ניץ בעפולה, שם ישהה בקרב חסידיו למשך שבוע עד ל"ג בעומר.
חסידות ויזניץ שטריימל שפיצים מודה נחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד