י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'המחנה הציוני' התייצב הערב מול בג"צ: "אתם לא לבד!"

סיעת 'המחנה הציוני' על חברי הכנסת שלה ותומכיה התייצבו הערב מול בית המשפט העליון בגבעת רם, במחאה נגד חוק 'פסקת ההתגברות' שמגבשת הקואליציה • גבאי: "אנחנו לא ניתן לפגוע בו. לא במילים ולא ב-D9" • צפו

גבאי הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גבאי הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 


על רקע השיח הפוליטי סביב פסקת ההתגברות, סיעת 'המחנה הציוני' יצאה הערב (מוצ"ש) להפגין סמוך בית המשפט העליון בירושלים. הסיעה קיימה מפגן מחאה, שרשרת אנושית של חברי כנסת, פעילים ואזרחים מן השורה שהחזיקו ידיים ויצרו חומת מגן אנושית סביב בית המשפט העליון.


נאומו של גבאי הערב

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי אמר הערב בהפגנה: "בית המשפט הוא של העם ומשרת את העם. אנחנו לא ניתן לפגוע בו. לא במילים ולא ב-D9".

לדבריו, "‏העם עולה לבג"ץ - הגענו לכאן הערב מכל קצוות הארץ כדי לומר לשופטי ישראל: "בקרב הזה על פניה של ישראל הדמוקרטית – אתם לא לבד! אנחנו נעמוד לצדכם ונדאג שגם את יום העצמאות ה-80 של מדינת ישראל נחגוג כדמוקרטיה".

"‏לחברינו באופוזיציה, לכם אני אומר הערב – תבחרו צד! רדו מהגדר. מי ששותק, מי שמפחד, מי שעושה חשבון מה ייצא לי מזה, מי שלא נלחם על הערכים שלנו, ומי שלא מתייצב באומץ – לא באמת יכול לדבר על פוליטיקה חדשה", הוסיף.

אחריו נאמה יו"ר 'התנועה', ציפי לבני שאמרה: "אנחנו לא חמוצים ולא מרירים - אנחנו כועסים ואנחנו נאבקים ואנחנו נהיה חומה בצורה בהגנה על הציונות. לא אשתוק כי ארצי שנתה את פניה. אין לנו ארץ אחרת, אנחנו לא רוצים ארץ אחרת - אנחנו רוצים לחיות במדינת ישראל שבה התגאינו השבוע. מדינה שמבוססת על מגילת העצמאות, מדינת העם היהודי שיש בה שיוויון ושלטון חוק ובית משפט חזק שיודע לאכוף אותם".

לבני הוסיפה ופנתה למצביעי 'הליכוד' ואמרה: "זה הרגע שבו שקט הוא רפש. זה הזמן שלכם כאן לומר גם לנתניהו - עד כאן אל תמשיך במהלכים האלה אלא לא שווה שבשבילו תזרקו לפח את כל מה שהמנהיגים הגדולים האמינו בו".

פסקת ההתגברות המחנה הציוני מחאה אבי גבאי ציפי לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד