י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאחרוני תלמידי המהרי"ץ דושינסקיא: רבי שמחה בונים נויפלד זצ"ל

בירושלים הלך לעולמו הלילה, אחד מאחרוני תלמידיו של גאב"ד ירושלים מהרי"ץ דושינסקיא זצ"ל והוא בן 96 בפטירתו • בחייו שיכל את בנו, בתו ונכדו • רעייתו נפטרה בזאת חנוכה שנה זו

רבי שמחה בונים נויפלד זצ"ל. צילום: שלומי טריכטר
רבי שמחה בונים נויפלד זצ"ל. צילום: שלומי טריכטר



ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, נפטר הלילה (ראשון) הרה"ח הישיש רבי שמחה בונים נויפלד זצ"ל, מזקני ירושלים ומאחרוני תלמידי המהרי"ץ דושינסקיא זיע"א והוא בן 96 בפטירתו.

רבי שמחה בונים זצ"ל נולד במטרסדורף שבאוסטריה, לאביו רבי אהרן ז"ל. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו ע"ה - בתו של הרה"ח רבי גבריאל פפנהיים ז"ל מנקיי הדעת שבירושלים.

בימי בחרותו למד בישיבתו של גאב"ד ירושלים מהרי"ץ דושינסקיא זצ"ל והפך לאחד מתלמידיו המובהקים, לאחר הסתלקותו המשיך ודבק בבנו אשר ישב אחריו על כסא ממלכתו האדמו"ר מהרי"ם דושינסקיא וכן עד לרגעיו האחרונים, היה דבוק בלו"נ באדמו"ר הנוכחי מהרי"ץ דושינסקיא שליט"א.

בנוסף היה לו קשר מיוחד, עם האדמו"ר רבי יודל'ה הורביץ מדז'יקוב זצוק"ל.

המנוח זצ"ל היה זקן חברי הנהלת 'העדה החרדית', וממנהלי בית החינוך לבנות 'חינוך ירושלים' ומראשי וועד הכשרות של 'העדה החרדית'.

במהלך שנות חייו שיכל את בנו הרה"ח רבי אהרן נויפלד ז"ל ואת בתו מרת דוידוביץ ע"ה. בחודש ניסן תשע"ה נפטר נכדו הבחור ברוך בנימין נויפלד ז"ל בנו של הרה"ח רבי מאיר אליעזר נויפלד, לאחר המחלה הקשה.

רעייתו שנפטרה בזאת חנוכה שנה זו, שימשה במשך עשרות שנים כמחנכת ליראה ולצניעות בירושלים, לאחר המאבק שהיה על דרך החינוך בבית חינוך לבנות 'בנות ירושלים', שמנהלה הרוחני היה ש"ב של המנוח - הרה"ח ר' משה ערנטאהל, היא ועוד כמה מחנכות פרשו יחד איתה והקימו את בית החינוך לבנות 'חינוך ירושלים' ומי שניהל אותו היה המנוח ר' שמחה בונים זצ"ל.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, מאות נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו, ביניהם בנו הרה"ח ר' שלום נויפלד המשב"ק הראשי של האדמו"ר מדושינסקיא.

מסע הלוויה היום (ראשון) בשעה 11:30 מבית המדרש הגדול דושינסקיא ברחוב שמואל הנביא בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי שמחה בונים נויפלד דושינסקיא הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד