י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המנכ"ל הבולדוזר של גור בנאום פרידה בשוויץ

לאחר ועידת 'איחוד מוסדות גור' שנערכה בדאבוס שבשוויץ, נפרדו מאות הנגידים מהמנכ"ל הרב נחמן וידיסלבסקי • 'בחדרי' עם נאום הפרישה הנרגש של המנכ"ל שפורש אחרי 30 שנות עשייה • האזינו

הרב נחמן וידיסלבסקי בנאומו אמש בוועידה
הרב נחמן וידיסלבסקי בנאומו אמש בוועידה



לאחר ועידת 'איחוד מוסדות גור' שנערכה בדאבוס שבשוויץ, נפרדו מאות הנגידים מהמנכ"ל הרב נחמן וידיסלבסקי - לאחר שלושים שנה בהן שימש בתפקידו - והעניקו לו תעודת הוקרה.

הרב וידיסלבסקי, בולדוזר העסקנות הגדול של בית גור, נשא דברי פרישה נרגשים. ל'בחדרי חרדים' הגיע תוכן נאומו המלא והמרתק על שלושים שנה של עשייה למען איחוד מוסדות גור.



"הרבה אנשים הגיעו במסירות נפש. לא לכולם היה קל להגיע, והיו כאלה שהתלבטו אם לבוא. אנשים ויתרו על קידושים ועל שולם זכר משפחתיים, אבל אני חושב שכולם נהנו, גם אלו שהיו להם ספקות, היה פה טוב ברוחניות ובגשמיות, ואני בטוח שהם נהנו".

"אני הולך לדבר על דברים שפעם שעברה יצאו מהקשרם, דברים שונים יצאו מכאן, הם יצאו באווטסאפים וזה ממש רציחה, ואני מקווה שלא יצא מכאן דברים לא טובים".

"מורי ורבותי. נכנסתי לאיחוד לפני 30 שנה, לא היה תקציב בכלל, אז היה הרב מאיר עובדיה איינפלד, מה שהוא הביא מאיסוף כסף מאנגליה, וממקומות נוספים. זה מה שהיה וזה מה שחילקו".

"התקציב של האיחוד היה אז שני מיליון שקל, חברה שהתחילה עם שני מיליון והגיעה ל-100 מיליון, לא היה אז תקציב קבוע, מה שהיה זה מה שחילקו. נכנסתי לאיחוד כחבר מן המנין, לקחתי את התפקיד כחוב קדוש. היחס לאיחוד היה בהתאם, עזרו קצת לאברכים לגמור את החודש, אנחנו ישבנו וחשבנו מה אפשר לעשות כדי להפוך את האיחוד למצליח ורווחי, אז החלטנו להפוך את זה לרשמי וחוקי, להפוך את זה לעסק, כדי שזה יצליח, כדי שאנשים יוכלו לתת את הכסף לתרומות בצורה עסקית, ולא סתם שיזרוק כמה שקלים".

"עד אז התורמים לא ממש רצו לתת, היו 'הכרזות' אז הם היו חייבים, היום התורמים רוצים לתת, היום התורמים מרגישים שהם שותפים, היום הכל גלוי וידוע מה שנעשה באיחוד".

"זכינו להפוך את הגיוס כספים למעצמה ולמודל לחיקוי אצל כל מוסדות התורה והחסד, כל תורם מרגיש שייכות לאיחוד, היום התקציב מנוהל נכון, כל שנתיים עושים ישיבה מיוחדת ודנים לתקציב של השנתיים הבאות, הכל בהכוונה אישית של כ"ק הרבי שליט"א, כל דבר, כל הוועידות מסודרות, לפני 20 שנה נהייתי מנהל של הכל, היה אז 20 מוסדות עם 5000 נפשות, היום ברוך השם הכפלנו את זה, כל שנה זה כפול ומכופל, אני לקחתי את האיחוד כפרויקט אישי לפני 18 שנה, והשיטה של הועידה הוכיחה את עצמה, פעם היו 200 ילדים במחזור, היום יש כבר 800, הילודה משפיעה על כל דבר, כל התקציב של האיחוד לא מגיע מהתורמים, רק חצי ממנו, לא מגיעים הרבה אנשים לועידה, אבל ברוך השם הצלחנו לקבל מהועידה הזו 18 מיליון דולר (מחיאות כפיים ברקע)".

בדבריו נתן הדרכה ואמר "אני תמיד אומר שצריך שלושה דברים. להיפגש עם התורם, לקבל הבטחה לתרומה, ולקבל את הכסף, זה עכשיו המטרה שלי, אין לי טענות, מהועידה הקודמת קיבלנו 95 אחוז ממה שהבטיחו לנו התורמים, גם פה בעזרת השם יביאו את מה שהבטיחו, כל ועידה יש חידושים איך לעזור למה שצריך, ויש תוכנית אסטרטגית, לא צריך לדבר על הפעילות, הם מדברות בעד עצמם, כולם רואים את העבודה שלנו. אני מודה להקב"ה על שזכיתי להוביל את מוסדות התורה והחסד, רואים אותי כל השנה, יודעים את העשייה, זה זכות להיות ידיד קרוב של כולכם, כל אחד מכם ממש קרוב אלי, האתגרים רבים, וצריך להמשיך לעלות, עסק צריך רק לעלות, וברוך השם אנחנו רק עולים".

"ברוך השם אנשים פה תרמו קרוב למיליון דולר לרב'ה בהוצאה והכנסה, ואני אעביר לרבי את השמות לתפילה, יש בחוץ מכשיר ויזה למי שרוצה לתרום, אני לא מדבר על ההתחייבות, אלא על הנדרים והנדבות, הרבי מבקש תמיד לא לדחו

טקס הפרידה במוצאי שבת















הרב נחמן וידיסלבסקי איחוד מוסדות גור שוויץ ועידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד