כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כמעט 120: מתה האישה המבוגרת בעולם

קרוב לגיל 118, נפטרה אמש האישה המבוגרת בעולם. נאבי טג'ימה נולדה במאה שלפני הקודמת והיא האישה האחרונה המתועדת שחייתה במאה ה-19. מוקפת בכ- 160 צאצאים, היא הלכה אמש לעולמה

צילום: pixabay
צילום: pixabay



ב-4 באוגוסט שנת 1900 נולדה ביפן נאבי טג'ימה. אף אחד לא ציפה שהילדה מהכפר אראקי הקטן והעני, תהיה האדם המבוגר ביותר בעולם. אמש, בגיל 117 היא נפטרה והותירה אחריה 160 צאצאים ואת התואר "האישה המבוגרת ביותר בעולם".

התיעוד המוכר מספר רק על עוד שתי נשים שחיו יותר מנאבי טג'ימה: ז'אן קלמן הצרפתיה שנפטרה בגיל 122, ושרה קנאוס האמריקאית שנפטרה בגיל 119, בכך הופכת טג'ימה לאדם השלישי המבוגר ביותר המתועד.

טג'ימה הייתה נשואה לטומינישי טאג'ימה שהלך לעולמו בגיל 95. היא הותירה אחריה שבעה בנים ושתי בנות ומעל 160 צאצאים הכוללים ילדים, נכדים, נינים ובני נינים.

את התואר ירשה טג'ימה מהאישה הג'מאייקאנית ויולט בראון, שנפטרה לפני כ-3 שנים בגיל 117 גם כן. האישה הבאה שתוכרז כמבוגרת ביותר בעולם, גם היא יפנית בשם צ'יו יושידה, תציין בעוד כמה ימים את יום הולדתה ה-117.

טג'ימה נולדה עוד לפני שהומצאו המטוסים, עוד בטרם התגלה הפנצילין, במהלך שתי מלחמות עולם ומהפכות כלכליות ותעשיות רבות עד לימינו אנו – ימי האינטרנט והדיגיטליזציה. סיבת מותה הרשמית של טג'ימה היא - כמה מפתיע - זיקנה.
יום הולדת 117 האישה המבוגרת בעולם נאבי טג'ימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד