כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ראש הישיבה באמריקה: "וכי הערבים לא קוראים עיתונים יהודים?"

על רקע הפגנות הקנאים שנערכות בארה"ב נגד מדינת ישראל, נחשף סיפור מאלף שאירע עם נשיא מועצגה"ת, מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל • "זהו חילול ה', וכי אתם חושבים שהערבים אינם קוראים את העיתונים היהודים?", תמה ראש ישיבת לייקווד

ראש הישיבה באמריקה: "וכי הערבים לא קוראים עיתונים יהודים?"



על רקע ההפגנות של קנאים שנערכות בארה"ב נגד מדינת ישראל, מתפרסם סיפור מאלף בנושא על נשיא מועצת גדולי התורה מרן הגאון ראש ישיבת לייקווד רבי אהרן קוטלר זצ"ל, בספר חדש שיצא על הנגיד והעוסק בצרכי ציבור, הרב חיים יהונתן רוטשילד ז"ל שנפטר לפני מספר חודשים בארה"ב, והיה אחיו של ד"ר רוטשילד, מי שהקים את בית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

המנוח היה מקורב לגר"א קוטלר זצ"ל, ומאריך לתאר על גדלותו ושקיעותו בתורה, כשלצד זאת היה קשוב לעניני דיומא בכל הנוגע לציבור החרדי בעולם, וכך מספר הרב רוטשילד ז"ל:

"אני זוכר נערך כנס של ראשי אגודת ישראל", סיפר הנגיד ר' יהונתן רוטשילד ז"ל, "ובו דנו בבעיות של ארץ ישראל, וענינים שהציבור החרדי מתמודד איתם. המשתתפים הציעו לקיים הפגנה במנהטן נגד מדינת ישראל.

"הגר"א קוטלר זצ"ל", מספר הרב רוטשילד, "התנגד ואמר שהדבר מוציא את דיבתם של היהודים שבארץ ישראל רעה, יגרום לחילול השם. אח"כ הציעו להכניס עמוד שלם בעיתון הנפוץ בארה"ב "ניו יורק טיימס" ולכתוב שם נגד המדינה, אולם גם לזה לא הסכים בגלל חילול השם, ואז אחד העסקנים הציע אמר להכניס מודעה בעיתונים יהודים כמו ה"אלגמיינר" ו"מארגן ז'ורנל".

אמר לו הגר״א קוטלר זצ"ל ביידיש "אתה חושב שהערבים לא קוראים את העיתונים היהודים?".

הספר החדש על ר' יהונתן רוטשילד ז''ל



הרב אהרן קוטלר הפגנה ערבים עיתונים יהודים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד