י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
להורים המכורים

ההמצאה שמרגיעה את התינוקות נולדה בטעות

הוא משתיק ומרגיע, מציל הורים מכל מני סיטואציות מביכות והופך את החיים לקלים יותר. בסך הכל, יעידו ההורים למכורים - הוא הצל • ההמצאה הגאונית היא כמובן המוצץ. אז איפה ומתי הומצא המוצץ ואיך להרגיל ילדים? לאה ברוצקי עם כל הטיפים

צילום: pixabay
צילום: pixabay צילום: pixabay

 

 

 


עיצמו את העיניים לרגע, דמיינו את עצמכם בעולם מקביל, עולם עם הרבה פרפרים מעופפים, עננים ורודים ותינוקות רגועים ומחייכים. נכון שזה נשמע מדהים? בעבור חלק לא קטן מקהילת ההורים, למוצץ יש סגולה שיכולה להפוך את העולם שלהם ושל תינוקם לכזה.

בתחילת דרכי המקצועית הגיעה אלי משפחה להתייעצות. אבא, אמא ותינוק קטנטן שפשוט לא הצליח להירגע. היה להורים מאוד קשה להרגיע אותו, להשכיב אותו, או להרדים אותו. הם לא הרגישו לא יום ולא לילה והצלילים היחידים שהם הכירו, היו צלילי הבכי הצרוד של התינוק המסכן.

על סמך שיחה איתם, אחת הפעולות הראשונות שהחלטנו לעשות היא להרגיל את התינוק למוצץ. כולם, כולל אני, הופתעו מהשינוי שאירע. במהפך של 180 מעלות, התינוק הפך את הרגליו ומתינוק שלא מוכן להירגע בשום צורה, הוא הפך לתינוק רגוע ומתוק שנרדם עצמאית במיטה.

בהמשך לטור הקודם בו כתבתי על "חפץ מעבר" וחשיבותו, היום נתמקד במוצץ.

המוצץ הוא ממש לא המצאה חדשה. כבר כמה מאות שנים הורים מבינים שפעולת המציצה מצליחה להרגיע את התינוקות, עוזרת להם להגיע למצב שינה ומעלה להם את הביטחון. נראה שאת המוצץ הראשון המציאו ממש בטעות באנגליה של אמצע המאה ה-17. תינוק שמצא קלח תירס ומצץ אותו, נרגע ונרדם באופן מידי. במהלך השנים עבר המוצץ גלגולים שונים מקלח התירס ועד למוצרי הסיליקון והגומי הצבעוניים שכולנו מכירים היום.

המוצץ הוא אמצעי זמין ונוח להרגיע את התינוק בכל זמן ובכל מצב ויכול להוות קרש הצלה אמתי באמצע הלילה או בנסיעות ארוכות, אבל האהבה למוצץ היא לא תמיד מולדת, לא לכל התינוקות קל להתחבר למוצץ ולאהוב אותו.

אז איך מרגילים למוצץ? ממש בדומה לחפץ מעבר.

בתור התחלה, נותנים לתינוק את המוצץ רק בזמנים בהם הוא רגוע, לא כדאי לתת לתינוק את המוצץ לראשונה כשהוא בוכה, עצוב או רעב, זה לא יעבוד ויעשה את הפעולה ההפוכה כש יקשר את המוצץ עם ההרגשה הרעה. רק אחרי שהתינוק התרגל למוצץ ואוהב אותו, ניתן לתת לו אותו גם בשעות קשות כדי שירגיע את התינוק.

אם אתם רואים שהתינוק שלכם לא מצליח לתפוס את המוצץ, נסו למשוך אותו קצת בעדינות מהפה. כשהתינוק ירגיש את המשיכה, באופן אינסטינקטיבי הוא ינסה לשמור את המוצץ בפה ויחזיק אותו, כך בעצם הוא ימשיך למצוץ. נסו לתרגל את המשיכה בכל הזדמנות בה התינוק רגוע ואתם נותנים לו מוצץ - זה ממש עובד!

ועוד טיפ קטן, כשאתם נותנים לתינוק את המוצץ, אתם יכולים לעשות בעצמכם קולות מציצה. עד כמה שזה נשמע מצחיק, תינוקות לומדים את העולם בעזרת חיקוי, התינוק ינסה לחקות אתכם ובלי לשים לב, ילמד למצוץ את המוצץ בעצמו.

אם אתם רואים שלמרות הכל התינוק לא משתף פעולה ולא מתחבר למוצץ, אז גם כאן, שחררו. לא לכל תינוק זה מתאים, שימרו את חלום המוצצים לילד הבא.

שיהיה בהצלחה!

הכותבת היא יועצת שינה ומנחת הורים

לאה ברוצקי מנחת הורים יועצת שינה מוצץ תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד