י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תקיפת החרדי בחניקה: מוצע פרס כספי למי שיוביל ללכידת התוקף

יממה לאחר הדיווח על אודות חרדי שהותקף בשבת על ידי גוי שחור שחנק אותו ואמר "אני רוצה להרוג אותך", הנחנק התראיין לתקשורת האמריקנית ושיחזר את רגעי האימה • בינתיים, הליגה נגד השמצה מציעה פרס כספי למי שיוביל ללכידתו של התוקף

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



הליגה נגד השמצה בארה"ב מציעה פרס של 5,000 דולר, למי שיביא ללכידת האנטישמי שכמעט חנק למוות חרדי ביום שבת בבוקר.

כזכור, ביום שבת האחרון הותקף חרדי בקראון הייטס שבברוקלין על ידי גוי שחור, שתקף אותו רק כי הוא יהודי.

אמש (ראשון) התראיין החרדי המותקף ר' מנחם מושקוביץ לרשת abc7 האמריקאית ואמר "אמרתי לעצמי שאין לי סיכוי כי הוא חזק ממני, אמרתי שמע ישראל, אבל היה לי נס ששתי אחיות רצו לעזור לי מבית חולים סמוך".

אשתו חנה מושקוביץ אמרה לתקשורת כי "הרבה אנשים לצערי שונאים יהודים ורוצים להרוג יהודים".



הרב מושקוביץ בראיון לתקשורת.

כתבת הרשת שסיקרה את האירוע הקשה, ציינה בכתבתה, כי משיחה שקיימה עם היהודים בשכונה החרדית עולה כי "הקהילה המקומית הפכה מודאגת מאד, זו ההתקפה השנייה בשבוע על חבר הקהילה היהודית, כזכור בשבוע שעבר חרדי נוסף הוכה קשות על ידי קבוצת שחורים שבעטו בכל חלקי גופו".

כאמור, הליגה נגד השמצה הבטיחה פרס של 5,000 דולר למי שיביא לתפיסת המכים, 5,000 דולר על כל אחד מהם.

כזכור, כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים'. חרדי בן 52 הוכה קשות וכמעט נחנק למוות בשבת בצהריים, לאחר שהקדים "שלום" לאדם שחור, שהשיב: "אני לא אוהב אותך יהודי מזויף, אתה גנבת לי את הכסף".

המקרה אירע ברחוב רוטלנד בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, עת צעד חזרה לביתו מתפילות השבת בבית כנסת סמוך. היהודי הרגיש שאלו הם רגעיו האחרונים עלי אדמות. כך עולה מהתיאור שלו לאתר 'קראון הייטס אינפו'.

"כשהלכתי הביתה עברתי ליד אדם שעישן סיגריה, ואמרתי לו 'צהריים טובים', זו שכונה נחמדה וכולם נחמדים אחד לשני, ברגע שבירכתי אותו לשלום הוא התחיל לצעוק עלי ואמר לי 'אתם יהודים מזויפים, מי אתה בכלל שתגיד לי שלום?'".

הגוי השחור המשיך לצעוק ולהשתולל: "היהודים המזויפים גזלו ממני את הכסף שלי, גנבו ממני את המשכנתא ואת הבית שלי, אני רוצה להרוג אותך".

החרדי שהותקף הבין שהאיש מולו מסוכן; "חשבתי שהאיש פשוט משוגע אז התחלתי ללכת משם, והוא צעק אתה לא הולך ממני והתחיל לרדוף אחרי, הוא תפס אותי בפינת רחוב 46, התחיל לחנוק אותי, התחלתי להרגיש סחרחורת ואת האוויר שלי יוצא, התחלתי להגיד 'שמע ישראל', חשבתי שאני הולך למות". מתאר החרדי את רגעי האימה.

"איכשהו הצלחתי להשתחרר ממנו, והתחלתי לצעוק לעזרה והוא אמר לי 'אתה לא צריך עזרה, אני צריך להרוג אותך'".

החרדי תיאר, כי החזיק בגדר סמוכה כדי לא ליפול על הרצפה, "חששתי שאם אהיה על הרצפה אני ימות".

בזמן שהחרדי נאבק לא ליפול על הרצפה, הגוי השחור המשיך להכות אותו באגרופים, ולבעוט בו בכל חלקי גופו.

"שתי אחיות מבית החולים הסמוך שראו את ההתקפה התערבו והפרידו ביני לבין האיש ואמרו לי לברוח, הן אפילו לא טרחו להתקשר למשטרה", סיפר היהודי לאתר 'קראון הייטס אינפו'.
תקיפה אנטישמיות מנחם מושקוביץ פרס כספי הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד