ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

תככים 'בדגל' • העסקן הדגלאי נגד בכירי התנועה ״גועל נפש״

לקראת ההכרעה הסופית ב'דגל התורה' האם להציב מועמד לראשות העיר בית שמש, עסקנים בכירים בעיר במכתב לבכירי התנועה; ״קיבלנו את הראשות על מגש של כסף - האם העמדתם את ההתלבטות מול גדולי ישראל???״

גרינברג ומונטג נציגי דגל התורה בבית שמש צילום: יעקב לדרמן
גרינברג ומונטג נציגי דגל התורה בבית שמש צילום: יעקב לדרמן



לקראת ההכרעה הסופית האם דגל תציב מועמד מטעמה שיתמודד לראשות העיר בית שמש. בכירי עסקני התנועה בעיר יוצאים למאבק נגד בכירי התנועה.

מכתב שכתב אחד מבכירי העסקנים בעיר, אשר הגיע לידי 'בחדרי חרדים', מגלה טפח וטפחיים מהתככים הרבים המתחוללים בתוך התנועה בדרך להכרעה.

את המכתב הפתוח שלח העסקן המוכר בעיר לחברי הכנסת ולמנהל המחלקה המוניציפלית ובהם צורפו גם עותקים לבתי גדולי הדור, ״הרב מרדכי פלאי, הרב דוד שפירא והרב יעקב קנייבסקי״ וכן לרבני התנועה הרב נתן זוכובסקי והרב יוסף אפרתי.

״נפתח בראיון שהעניק הרב יעקב אשר לאחרונה, בו הוא אומר כדלהלן: "עשר שנים תמכה דגה"ת באבוטבול, כיום רוב הציבור החרדי בבי"ש הוא מיהדות התורה, ואין סיבה שניקח קבלני משנה".״ פותח העסקן הדגלאי את מכתבו אשר הוא מפריך את דבריו של אשר. לפיו: ״האם הזיכרון של הרב אשר כה קצר? תמכנו באבוטבול כי רצינו ר"ע חרדי אחרי 15 שנות סבל וצער מדני וקנין שעצר את התפתחותה החרדית של העיר״.

״היינו גדולים יותר מש"ס, אז איך תמכנו באבוטבול פעמיים ללא הסכם חתום לפעמים הבאות?״. תמה העסקן.

בהמשך המכתב מציג הפעיל המוכר נתונים, לפיהם הסיכוי של 'דגל' לנצח בעיר שואף לאפס;
״את היהדות החרדית בכנסת מייצגות שתי מפלגות והם יהדות התורה וש"ס. לעומת זה בבית שמש התמונה שונה, כשאת הציבור החרדי מייצגות חמש סיעות, כדלהלן: דגל התורה, אגודת ישראל הסיעה המרכזית (גור, ויז'ניץ, בעלזא ועוד), אגודת ישראל שלומי אמונים (חסידויות קטנות) ש"ס ואחרונים קשה לומר את שמם, אבל לצערנו אלו הקוראים לעצמם 'בני תורה' עץ״.

העסקן פורש ומציג בפני ראשי התנועה את תמונת המספרים בעיר; ״בבחירות הקודמות קיבלה דגל התורה 5300 קולות שמתוכם 700 מצביעים אנשי עץ, כלומר 4600 קולות. בואו ונחבר להם 2000 קולות של האיכלוס של ג1 והמתחרדים, הגענו ל6600, + גידול טבעי הגענו ל7500. בואו ונוסיף לכוחותנו את שלומי אמונים. כמה הם שווים? בואו ונזכור שבפעם הקודמת הקנאים הגיעו בהמוניהם לקלפיות זו היתה מלחמת מצווה נגד איחוד המפלגות הציוניות אז הם באו לקלפי למען אבוטבול ו'על הדרך' שמו כח (שלומי אמונים) בפתקה השניה להכות קצת את ליצמן ואת דגל התורה, אבל הפעם הם לא יבואו וודאי לא נגד אבוטבול. יופי הם נשארים עם 2000 קולות מהחסידויות הפחות בולטות שעליהם כביכול שולט מאיר פרוש״.

״רבותי, קהילה אחר קהילה שם סוגרת עם אבוטבול, מי בסתר ומי בגלוי, האדמו"ר החדש מויז'ניץ מונסי - בית שמש סגר עם אבוטבול כמו גם הרב שפיגל רב ה'כלל חסידי' רמב"ש ב' ואנו מציעים לכם לבדוק את שאר הקהילות כמו צאנז, סלאנים, חב"ד, ברסלב ועוד ותראו ש'שלומי אמונים' כבר לא נאמנים... אבל נפרגן 2000 קול, כשהשאר (כ1500 קולות) עורקים לאבוטבול... אז מה יוצא לנו פחות מ 10,000 קולות במקרה הכי טוב?״.

מנגד, מציג העסקן הבכיר בעיר את המספרים שמחזיק בהם ראש העיר המכהן משה אבוטבול; ״ונעבור למגרש של אבוטבול. כאמור 1,500 משלומי אמונים, ש"ס - 5500 קולות לפני גידול טבעי ורב"ש ג' 1 אגודת ישראל הסיעה המרכזית (גור, ויז'ניץ, בעלזא ועוד) קיבלה 3600 קולות בבחירות האחרונות כשהערכות הזהירות ביותר מדברות על מינימום 4500 קולות של החסידיות הנ"ל בהלקח בחשבון התרבות טבעית ומשפחות חדשות בעיר. הליכוד - לבדו מחזיק 6000 קולות לפני
האיחוד עם בלעיש ומנשה אליאס מעתיד העיר שכל אלו יחד מתקרבים ל8000 קולות. עץ - הערכות מדברות על 700 קולות, נו באמת נחשוב שהם יצביעו לנו?? הבית היהודי - הערכות מדברות על 4500 קולות כשהראשים שלהם מנהלים שיחות אינטנסיביות עם אבוטבול כדי להיות חלק בלתי נפרד מההנהגה המקומית, כששליש מהם (1,500) המיוצג ע"י האגף הספרדי בראשות
ד"ר סמי בן עדי וג'קי אדרי סגרה"ע לשעבר, כבר סגרו עם אבוטבול על הקבוצה הנ"ל.״

״כולנו עברנו את כיתה ג' וקצת חשבון אנחנו יודעים״ כותב העסקן הבכיר. ומסביר כי ״לפי הנ"ל כרגע, אם אנו רצים עם שלומי אמונים אנו סביב ה10,000 קולות במידה ויש תמיכה של כל אנשי דגל בעיר בגרינברג (תספרו לנו מתי זה קורה...) ולאבוטבול יש מעל 21,000 קולות״.

בהמשך המכתב מציג העסקן נתון מדאיג לפיו אם החרדים לא יתאחדו: ״שלום אדרי יו"ר הליכוד אמר לגרינברג בחדר סגור, אם החרדים רצים בשני ראשים, אז החילוניים והד"ל יוצרים גוש נפרד ומביאים מעל 40% בסיבוב ראשון, אז למה כל ההרפתקאות הללו, למה???״.

העסקן לא מהסס ותוקף חזיתית את בכירי התנועה ובראשם חה״כ משה גפני; ״אתם מנפנפים כל הזמן עם וועדת המוניציפלי ששואלת את הרבנים ששואלים את מרנן ורבנן גדולי הדור, עם יד על הלב, איזה רב מהעיר (אתם מכירים בדבר הזה בכלל???) או מחוצה לה שאלתם, כשהחלטתם לדחות את ההצעה הטובה ביותר שניתנה לציבור בני התורה בעיר, מאז דרכו רגליו בבית שמש, הרי נתנו למשה מונטג, נציגנו - נציגכם, שלוחא דרבנן ושלוחא דידן, את הראשות על מגש של כסף, רבני העיר התלהבו מהרעיון, גם בבתי גדולי ישראל עלתה התמיהה לפשר הסירוב".

"אבוטבול נתן לנו את הראשות אמנם בהסתייגות לאחר שקיבל הודעה רשמית מנציגי הליכוד שאם "משה או משה" (אבוטבול או מונטג) רצים הם איתו, ואז גם כל החרדים מאחוריו ויתכן שאין בכלל בחירות. איזה קידוש השם יכול היה לצאת מזה? העמדתם את ההתלבטות מול גדולי ישראל??? הרי זה אידישקייט רק צעקתם אבוטבול חצוף!!! תראו לאיפה הגענו!!! היום אנו באים למו"מ כעניים בפתח, זו אחריות, זו???״. זועק העסקן מדם ליבו.

העסקן מוסיף ומסביר כי באלעד ובביתר 'דגל' כבר לקחה סיכונים בעבר, ועד היום לא חזרו שם לכס הראשות, ״מילא לפחות חרדים שולטים שם, אבל פה אתם מוכרים את מה שבנינו עשרות שנים, זה לא רולטה פוליטית כבר, זו רולטה רוחנית, אתם לא חושבים שהגזמתם?״ הוא שואל בתמיהה.

העסקן אף מזכיר את ההפסדים של 'דגל' בזירה המוניציפלית לאורך השנים ״כשעלינו על הרולטה הפוליטית באלעד לא הצלחנו, אז מה קרה, יעקב אשר חזר לב"ב ונהיה שם סגר"ע, כשעלינו על הרולטה הפוליטית בביתר ולא הצלחנו, אז מה קרה יצחק פינדרוס שודרג לסגנות בירושלים. אבל ביננו, מה תעשו עם שמוליק ביום שאחרי, מי מחכה לו??? את מי תפנו לטובתו??? קצת בין אדם
לחבירו, רבותי...״.

העסקן מאשים גם את חבר הכנסת יעקב אשר אותו הוא מכנה ״קבלן משנה של שלומי אמונים בכנסת״ על כך ש״לוקח תפקיד שכבר מרן החזו"א זצוקלה"ה הגדירו שגופי תורה תלויים בו ומוריד אותו לכאלו מקומות, מרן הרב שטיינמן זצוקלה"ה טרח על מאה שנותיו לעבוד לקבלני משנה??? גועל נפש!!!״.

״לסיכום״, נכתב במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' וכאמור, חושף את הכאוס והמרמור המתחולל בתוך 'דגל התורה' סניף בית שמש; ״מה חטאנו ומה פשענו שאתם מנהלים אותנו מבחוץ, מכניסים אותנו להרפתקאות לא לנו, מסכנים את העיר רוחנית בדרכה למשהו כמו מלחמת אחים נוספת. תרדו נא אל השטח תשמעו את התושבים, תלמדו באמת את המספרים, תשמעו את דעת רבני המקום ואז, אבל רק אז תכנסו פנימה אל הקודש אל חדריהם של עיני העדה מרנן ורבנן גדולי הדור ובכובד ראש תשקלו את הדברים כי באמת הרבה גופי תורה תלויים בזה״. מסיים העסקן את מכתבו הנוקב.
דגל התורה משה גפני יעקב אשר משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד